sâmbătă, 25 iulie 2015

Incredibil: Citiva calatori mi-au cerut sa-mi bat copii pentru ca fac galagie

Miercuri am avut parte de o experienta neplacuta in autobuzul expres 783. M-am urcat cu sotia si cu copii din zona Water Park, Otopeni. Nu are aer conditionat. Nu sunt locuri libere. Nu am inteles de ce se numeste expres si de ce trebuie sa platim mai mult in comparatie cu celelalte mijloace de transport in comun ale RATB-ului.

Ok, m-am resemnat si am stat linistit in acest autobuz. Micutzii mei nu au rezistat in aglomeratia si caldura din autobuz. Micutzii mei s-au jucat, au ris, au plins... Este adevarat ca au fost momente cind copii mei faceau galagie, dar este normal. Si noi adultii devenim nervosi intr-un autobuz aglomerat, fara aer conditionat...

In timp ce noi stateam in picioare, o tanti care statea pe scaun s-a aratat deranjata de zgomotul copiilor mei. Aceasta mi-a spus ca trebuie sa-mi bat copii pentru ca nu mai suporta galagia lor. In apararea ei a sarit si un mitocan care a inceput sa ma injure. Cind i-am rugat sa inceteze cu jignirile in fata copiilor mei, mitocanul m-a intrebat daca sunt ruda cu Basescu. Nu ma intrebati despre ce vorbea, nu am inteles de ce a mentionat numele unui politician. Intimidarile au incetat din momentul implicarii unor mame care s-au saturat de "vocile" nemultumite de zgomotul copiilor mei. Calatorii din autobuz s-au impartit in doua tabere: cei care sustineau ca bataia este bine venita in educarea copilului si cei care erau impotriva violentei.

Imi aduc aminte ca in anii '90 am participat la lansarea campaniei "Bataia nu este rupta din rai". Atunci eram reporter la Radio Contact. Eram idealist, credeam ca multi romani vor intelege ca trebuie sa-si schimbe stilul de viata - ca vor renunta la principile conservatoare de a lovi in copil. Cred ca in ultimii 15 ani au fost multe campanii de informare si educare a romaniilor in privinta renuntarii la violenta impotriva copiilor. Este suficient sa mergi zilnic in autobuze, tramvaie, in parcuri, etc. si o sa vezi n cazuri de violenta la adresa copiilor. Zilele trecute am vazut o bunica cum isi batea nepotul la locul de joaca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu