sâmbătă, 27 august 2011

Matei Branea regizeaza scurtmetrajul de animatie The Cosmic Tomato/ Cosmos dus-intors


La inceputul anului va spuneam ca Matei Branea a cistigat concursul Centrului National al Cinematografiei (CNC) cu proiectul "Cosmos dus-intors" (N-Graphix).

Pentru acest proiect de animatie, Matei Branea primeste 325.420 de lei de la CNC. Pentru cei care nu stiu cine este Matei Branea, va pot spune ca este vb despre animatorul care a realizat grafica animata pentru emisiunea "Marca Inregistrata" (PROTV/ TVR1) si animatia pentru "Planeta Moldova".



A absolvit liceul de arte plastice Nicolae Tonita si facultatea de film si televiziune din cadrul UNATC Bucuresti. In anul 2003 a realizat filmul de animatie 2D "Heaven" pentru spectacolul de dans contemporan Paradis in serie/ Serial Paradise in coregrafia lui Cosmin Manolescu. De asemenea, Matei Branea a mai realizat filmul de animatie "Sketch" - productie UNATC (2000).

Filmografia animatorului este completata cu OMULAN - 7 episoade, The Boyscout’s Reward, John Smit’s Awakening, The Mistery of Moon Samurai si Alinuta – Indiferenta (2006).

La sfirsitul anului trecut, Matei Branea a regizat scurtmetrajul "Good Bye Mr. Nice Guy". La realizarea filmului a participat si Ana Iliesiu. Cei doi combina filmul cu actori si animatie.





"Filmele mele sunt animatii 2D. In general sunt pe formatul de pastila, si pe zona de umor, ironie si absurd. Cele mai cunoscute cred ca sunt animatiile facute in colaborare cu Planeta Moldova si cele cu OMULAN", a precizat Matei Branea pt animationmagazine.eu, in primavara anului 2009.

Daniel Todoran-Rares: Ce parere ai despre filmul de animatie romanesc?
Matei Branea: Am avut regizori foarte interesanti, incepand cu Gopo si terminand cu echipa de la Animafilm unde au existat adevarate perle, astazi uitate dar sper ca in curand sa ne bucuram de ele pe DVD. Azi, au inceput sa apara talente care promit. Inca nu am vazut un film animat romanesc care sa ma impresioneze prin performanta la toate capitolele. Se face mult 3D si nu neaparat de calitate, dar am incredere ca vor iesii lucruri faine. Cred ca in 2, 3 ani o sa avem ceva material. Se spera si la o facultate de animatie... sa vedem.


Daniel Todoran-Rares: Vreau sa stiu parerea ta despre lipsa productiilor autohtone de animatie pe posturile tv romanesti.
Matei Branea: In ce priveste lipsa de pe piata a productiilor autohtone, e vorba de comert. Nu renteaza sa produci ceva nou cand poti cumpara ceva la pachet, serial sau film care a fost vandut si revandut incat are costuri mult mai mici. E greu si sa faci ceva ca lumea. Trebuie scenariu bun, cu graficieni de calitate. Nu avem profesionisti. Foarte multi sunt descurajati de lipsa de interes, de castigul financiar slab si in primul rand de nivelul la care se discuta si se pune problema cand se are in vedere realizarea unui serial de animatie. Sunt prea multi neprofesionisti in zonele de decizie. Rar dai de o minte deschisa. Cand faceam Planeta Moldova ni s-a cerut sa coboram nivelul glumelor mai spre Vacanta Mare daca se poate, ca asta face bani. Sunt convis ca se poate face ceva care sa se adreseze unui public general, fara sa-l ia de prost sau toparlan, dar ai nevoie de multi prea multi parametrii care sa adune intr-un final fericit.




Revenind la noul proiect de animatie, am aflat ca Matei Branea va colabora cu NOPER si cu Pisica Patrata (Alexandru Ciubotariu). Mai jos este cel mai nou interviu cu Matei.

Daniel Todoran-Rares: Ce poti sa-mi spui despre proiectul tau?
Matei Branea: Este un scurtmetraj de animatie. Filmul va avea intre 10 si 15 minute. E un proiect vechi, pe care nu ma gandeam ca o sa il incep decat intr-un viitor apropiat-indepartat :) Mi-a placut mult o poveste auzita la mare de la un amic despre o nuvela SF parodie autohtona. In adolescenta am consumat mult SF. Combinat cu funny, cum sa nu ma atraga? A durat ceva pana am dat de nuvela respectiva in varianta xerox, dint-run almanah SF vechi. Am citit-o si am murit de ras. Mai tarziu am aflat ca era un fragment. Scria in josul paginii dar mi se mai intampla sa imi scape chestii de genul asta :)


Daniel Todoran-Rares: Despre ce este vb in aceasta comedia SF cu roboti balcanici? :)
Matei Branea: Despre asta prefer sa nu dau amanunte, inca. Ideea de roboti balcanici cred ca da deja o idee cam depre ce ar putea fi vorba.


Daniel Todoran-Rares: Ce stil vei adopta in aceasta animatie?
Matei Branea: Voi incerca ceva ce nu am mai facut pana acuma. Ma voi ocupa in principal doar de regie. Partea de design o las pe mana colaboratorului meu, foarte talentatului NOPER. Cred ca va aduce un look foarte sexy filmului. Daca ati vazut teaserul, va puteti face o idee despre look-ul pe care il avem in vedere. Mai mult ca sigur ca vom si anima impreuna.




Daniel Todoran-Rares: O sa regasim stilul tau?
Matei Branea: E un proiect cu totul nou pentru mine. Nu am mai facut asa ceva pana acum. Sunt foarte curios cum vor evolua lucrurile.


Daniel Todoran-Rares: Vei lucra singur pt acest short?
Matei Branea: E un proiect in care voi colabora cu multe minti luminate cu maini dibace in toate etapele filmului. Am colaborat deja la scenariu cu Filip Columbeanu la primul draft al scenariului. Am mai discutat si cu Alexandru Ciubotariu pentru partea de set-design. Deocamdata suntem in faza de alcatuire a nucleului central.


Daniel Todoran-Rares: N-Graphix este studioul tau?
Matei Branea: N-Graphix e denumirea legala a Papillon Film, casa de productie a lui Paul Negoescu.


Daniel Todoran-Rares: Ce proiecte a mai realizat aceasta firma?
Matei Branea: Nu e firma, e o casa de productie. Proiectele anterioare N-Graphix sunt "Derby", 2010 de Negoescu / "Offside", 2008, Romania-Slovenia de Olivia Caciuleanu, +, scurtmetraje UNATC realizate cu sprijinul cu N-Graphix: "Tarziu", Radu+Ana, Scurta plimbare cu masina, "Examen" (toae de Negoescu), "Fabulosul destin al lui Toma Cuzin" (de Negoescu si Trandafir), "Datorie" si "Sinopsis docu-drama" de Vlad Trandafir.


Daniel Todoran-Rares: Cand o sa vedem primul fragment sau trailer pt "Cosmos dus-intors"?
Matei Branea: Avem o pagina de facebook, cu versiunea engleza a titlului - The Cosmic Tomato - www.facebook.com/thecosmictomato. Aici sunt cateva schite incipiente si un teaser.


Daniel Todoran-Rares: Cand va fi finalizat scurtmetrajul tau?
Matei Branea: Productia incepe in noiembrie anul asta. :)


Daniel Todoran-Rares: Bafta!

www.branea.ro

branea.blogspot.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu