miercuri, 30 martie 2011

Violonistul Alexandru Tomescu: As lupta pentru o sala de concerte adaptata standardelor secolului XXI in Bucuresti

Violonistul Alexandru Tomescu a acordat un interviu pentru blogul meu, todorandaniel.blogspot.com. Accesand site-ul personal al violonistului o sa observati ca biografia sa este impresionanta. Acesta foloseste un Stradivarius Elder – Voicu din 1702, instrument de o inestimabila valoare, ce face parte din patrimoniul national al Romaniei.

Nu trebuie sa fii critic muzical sau un mare meloman pentru a intelege muzica sa. Este sufiecient sa mergi la spectacolele lui sau sa dai un search cu numele sau pe Internet, pe YouTube... si totul se va schimba intr-un moment de fericire. O sa va las pe voi sa-mi spuneti ce sentimente aveti cand ascultati muzica interpretata de tinarul violonist.



Ascultand Radio Romania Cultural, am aflat ca Alexandru Tomescu se va confrunta vineri, 1 aprilie, la Sala Radio, cu o adevarata provocare repertoriala. Abordarea in aceeasi seara a celor doua opusuri concertante dedicate de Prokofiev viorii este un autentic tur de forta, iar satisfactia estetica a publicului prezent va fi pe masura. La pupitrul Orchestrei Nationale Radio se va afla din nou dirijorul Jin Wang, un artist care are la activ peste 600 de concerte sustinute alaturi de orchestre europene cunoscute precum cele din Copenhaga, Stockholm, Berlin, Filarmonica Regala din Liverpool, Orchestra Filarmonica Toscanini, Orchestra Simfonica din Praga, filarmonicile din Helsinki, Bergen, Taiwan, China, Singapore, Coreea sau Japonia. Biletele pentru concertul de vineri se gasesc la Casa de Bilete a Salii Radio si in reteaua Eventim.

Alexandru Tomescu este cunoscut si pentru gestul sau nobil, donand onorariul primit de la Gold Corporation catre ong-ul Salvati Rosia Montana.

Daniel Todoran-Rares: Am observat ca ai acordat multe interviuri. Le-am citit pe toate. Ce le-a scapat jurnalistilor?
Alexandru Tomescu: Cred ca intotdeauna dupa un interviu raman inca multe lucruri de spus. De aceea este interesant sa intalnesc mereu alti jurnalisti, alte personalitati si alte curiozitati.


Daniel Todoran-Rares: Atitudinea civica se impaca bine cu munca de muzician? Cand te uiti in jurul tau, ai senzatia ca ceva te deranjeaza? Despre ce este vorba? Cum protesteaza un violonist?
Alexandru Tomescu: Pentru mine muzica este o arta care ma apropie de oameni, o modalitate de comunicare a unor sentimente si trairi extrem de intense, trairi ce nu pot fi transmise prin cuvinte. Prin urmare, este o consecinta fireasca sa ma simt implicat, sa-mi pese. Este vorba despre oamenii pe care poate nu ii cunosc personal, dar ajung sa le cunosc sufletul prin intermediul muzicii. De aceea este normal sa-mi pese de ceea ce se intampla cu oamenii din jurul meu. Nu ma deranjeaza atitudinile transante pro sau contra unui subiect; indiferenta insa este dezarmanta fiindca ea este dovada ultima a descurajarii, a sentimentului de inutilitate la nivel individual.

Cred ca fiecare dintre noi poate sprijini o cauza, o idee, o persoana, facand ceea ce stim mai bine. In cazul meu este vorba despre a canta la vioara. Cantand in cele mai neasteptate locuri am putut sa sprijin cauze in care cred: salvarea patrimoniului arhitectural al Bucurestiului (concertul din strada Visarion), educarea tinerilor in spiritul ecologic (concertul din padurea Orheiul Bistritei), strangerea de fonduri pentru Asociatia Nevazatorilor din Romania (concertul de la Metrou) si altele. Daca fiecare dintre noi si-ar pune talentul in slujba unei idei in care crede, atunci lucrurile chiar ar incepe sa prinda viata.


Daniel Todoran-Rares: Ce crezi ca inseamna muzica clasica pt romanul de rand?
Alexandru Tomescu: De multe ori muzica clasica ramane o mare necunoscuta! De aceea rolul nostru, al artistilor interpreti este sa ridicam putin din acest val de mister. Muzica clasica nu trebuie sa ramana prizoniera salilor de concert. Ea este la ea acasa oriunde exista cineva care sa cante si altcineva care sa asculte. E atat de simplu!


Daniel Todoran-Rares: In urma cu un an ai declarat pt Adevarul ca "problema artei, a muzicii clasice in speta, este ca nu si-a schimbat politica de marketing. Poti detalia? Ai solutii?
Alexandru Tomescu: Este vorba despre modalitatea invechita, neschimbata de multe zeci de ani, in care majoritatea concertelor, evenimentelor culturale – este comunicata publicului. Daca nimic altceva nu s-ar fi schimbat intre timp, poate ca nu ar fi fost o problema majora. Insa lucrurile au evoluat foarte mult. Pentru a-si face auzita vocea in peisajul general institutiile de cultura ar trebui sa indrazneasca sa inoveze, sa fie creative, sa gandeasca pe termen lung, 10-20 de ani – la felul in care va arata publicul atunci.


Daniel Todoran-Rares: Sa facem un scenariu - un exercitiu de imaginatie. Clasa politica mioritica iti acorda sansa sa conduci ministerul culturii. In acest caz ce ai face, ce decizii ai lua pentru cultura?
Alexandru Tomescu: In primul rand mi-as alcatui o echipa puternica, formata din specialisti in fiecare domeniu. Este clar ca un muzician nu poate fi un expert si in muzica, si in teatru, si in arhitectura si in treburi administrative. Cunoasterea propriilor competente este de cele mai multe ori lasata deoparte; atunci cand ajung in posturi de decizie oamenii se simt brusc experti in toate domeniile... O mica doza de realism si luciditate e intotdeauna binevenita.

In ceea ce priveste muzica – as lupta in primul rand pentru o sala de concerte adaptata standardelor secolului XXI in Bucuresti. Si nu doar aici, ci si in majoritatea oraselor din tara. Cu cateva palide exceptii, starea salilor de concert este dezolanta.

Un program prin care tinerii talentati sa fie stimulati sa participe activ la viata muzicala de la noi. Majoritatea orchestrelor filarmonice din tara imbatraneste incet, dar sigur, iar cei mai tineri au plecat de mult in alte tari, unde castiga cu usurinta de 5-10 ori mai mult ca in Romania.

Constituirea unui fond de instrumente extrem de pretioase, o colectie de stat. Aceste instrumente ar putea fi puse la dispozitia tinerilor talentati ce participa la importante concursuri internationale. Din pacate, vioara Stradivarius este singurul astfel de instrument din Romania. Oricum, statul roman a facut o investitie excelenta in 1955 achizitionand acest instrument.

Mai am o multime de idei, bineinteles. Le voi detalia in momentul numirii mele ca ministru al culturii :) (desigur, este vorba despre o situatie pur imaginara, intrucat nu as putea accepta un post care sa ma tina departe de scena de concert).


Daniel Todoran-Rares: Unde te putem vedea?
Alexandru Tomescu: Pe strada, la magazinul de paine, la gara, in drum spre urmatorul concert, pe bicicleta in parc, pe scena salii de concert... Existenta unui artist interpret este cat se poate de normala dintr-o multime de puncte de vedere. Momentele de pe scena sunt speciale si unice intr-adevar, insa in majoritatea timpului sunt un om cu o existenta cat se poate de normala. In Bucuresti cel mai des apar pe scena de concert a Salii Radio, fiind solistul Orchestrei Nationale Radio de aproape 10 ani.


Daniel Todoran-Rares: Esti interesat sa semnezi muzica pentru peliculele cinematografice?
Alexandru Tomescu: As fi foarte interesat sa contribui la realizarea unui film, interpretand la vioara diverse lucrari muzicale. Joshua Bell, Ithzak Perlman au adus un plus de expresivitate unor filme care au devenit celebre. Sunt convins ca ambianta sonora este cruciala in ceea ce priveste stabilirea si comunicarea unei anume stari, unui anume sentiment. Daca v-ati uitat vreodata la un film de groaza cu sonorul la minim stiti despre ce vorbesc :)


Daniel Todoran-Rares: Ce inseamna a saptea arta pentru tine? Iti plac filmele de animatie? Care?
Alexandru Tomescu: Una dintre cele mai puternice forme de comunicare a unui mesaj artistic (in acele rare situatii in care este vorba despre filme adevarate). Filmele de animatie sunt mai abstracte intr-un fel, putand fi purtatoarele unui mesaj mai clar, mai epurat. Mi-as dori sa-l revad mai des pe omuletul lui Gopo, familia Simpsons sau Pantera Roz (in special pentru coloana sonora...) Sunt convins ca reluarea unor desene animate celebre din perioada de dinainte de ’89 s-ar bucura de un succes neasteptat

Daniel Todoran-Rares: Cand te uiti la stiri, ce te impresioneaza?
Alexandru Tomescu: Am renuntat la televizor din 1997, prefer sa imi fac singur selectia stirilor, pe Internet sau in ziarele mele preferate.


Daniel Todoran-Rares: Multumesc pentru interviul acordat.

Mai jos aveti inregistrarea emisiunii Profesionistii (realizata de Eugenia Voda, TVR1) cu violonistul Alexandru Tomescu.









Update: Albumul Simply Mozart by Alexandru Tomescu, un dublu CD care cuprinde concertele nr. 2, 3, 4 si 5 pentru vioara si orchestra ale geniului de la Salzburg, va fi lansat, maine, de Editura Casa Radio, in foaierul salii de concerte Radio.

VIDEO Cronica de film: Hop-Top/ Hop

Va recomand o comedia reusita :) Este vorba despre Hop-Top/ Hop, in regia lui Tim Hill, realizatorul blockbuster-ului Alvin & the Chipmunks si este produs de compania Illumination Entertainment, condusa de Chris Meledandri, creatorul animatiei Despicable Me si combina animatia CG de ultima ora cu scene de live-action.

Producatori sunt Chris Meledandri (Despicable Me, Ice Age, Robots, Ice Age: The Meltdown, Dr. Seuss’ Horton Hears a Who!) si Michele Imperato Stabile (Alvin and the Chipmunks). Cinco Paul si Ken Daurio (Despicable Me, Dr. Seuss’ Horton Hears a Who!) sunt creatorii povestii, iar lor li se adauga la scrierea scenariului Ken Daurio si Brian Lynch (Puss in Boots).



Hop este o povestea comica a lui Fred (James Marsden), un pierde-vara vesnic fara job, care il accidenteaza din greseala pe iepurasul de Paste (voce, Russel Brand) si se vede obligat sa-l ia acasa la el pentru a-l ingriji pana isi revine.

Lenesul Fred are acum de infruntat cel mai uracios musafir care exista, iar infruntarea dintre cei doi le va arata amandurora ce inseamna sa te maturizezi.

Spre deosebire de filmele integral animate, realizarea unei comedii CGI/live-action necesita creaturi animate care trebuie sa interactioneze cu oamenii, dar si sa functioneze in universul lor propriu. Pentru Hop asta a insemnat realizarea unui iepure care sa arate ca in reallitate, si care sa poata relationa atat cu prietenii si familia sa de pe Insula Pastelui, cat si sa scoata din minti oamenii din lumea lui Fred. Aceasta misiune herculeana i-a fost incredintata firmei de efecte speciale Rhythm and Hues (R&H), care a apelat la o armata de animatori care au lucrat sub conducerea regizorului Hill si a supervizorului de efecte speciale Raymond Chen.



Animatia este bine realizata :) Personajele I.P., Iepurasul de Paste, Carlos si Phil sunt desenate de Peter Deseve, artist castigator al premiului Emmy si nominalizat la premiile Annie, care a mai lucrat cu Meledandri la seria Ice Age. S-a lucrat pornind de la interpretarea lui Russell Brand, apoi au fost folosite filmari cu Russell facind vocile, artistii putand, astfel, sa foloseasca expresiile faciale si miscarile acestuia ca puncte de referinta in constructia lui I.P. Supervizorul de animatie Chris Bailey, aflat la a treia colaborare cu Hill, a petrecut mult timp combinand interpretarea lui Russell Brand cu limbajul corporal si miscarile tipice unui adolescent. Apoi, acestia s-au filmat pe ei insisi interpretand rolul si citind replicile, pentru a putea capta si alte caracteristici fizice de care aveau nevoie pentru a-l anima pe I.P. si pentru a gasi ritmul fiecarei scene din storyboard. A fost nevoie, bineinteles, sa incorporeze si trasaturi specifice animalului, pentru si mai mult realism. Astfel, pentru o perioada lunga de timp, firma de animatie arat cu o gradina zoo, caci animatorii erau mereu inconjurati de iepuri, pui, gaini. Fie ca au captat o tresarire de urechi ale unui iepure, sau niste pui care se agitau de colo pana colo, camerele erau mereu pregatite sa surprinda totul.

Echipa de animatie a creat un model digital al fiecarui actor care interactiona cu I.P., cate un avatar pe baza caruia le-au creat in lumea virtuala o dublura digitala, dupa care a putut incepe pregatirea fundalurilor. Dupa fiecare secventa filmata, cei de la R&H scanau negativul pentru a o introduce in lumea virtuala. Odata terminat acest proces, animatorii reconstruiau decorurile, de data aceasta, digital, apoi le legau de scenele animate. La final, I.P. era complet integrat in secventele respective.

Filmul este distribuit de Ro Image.

www.iwantcandy.com

Mai multe imagini video (trailere, clipuri, interviuri, etc.) - www.traileraddict.com/tags/hop

marți, 29 martie 2011

"Broken" by Freek van Haagen



www.freekvanhaagen.nl

freekyfingers.blogspot.com

VIDEO Cronica de film: Gnomeo si Julieta

Am revenit cu cronica de film pt Gnomeo si Julieta 3D, regizat de Kelly Asbury, cu o coloana sonora care contine atat melodii clasice, cat si noi, compuse de Elton John.

Printre filmele regizate de Asbury se numara Shrek 2 (2004), film nominalizat la Oscar si Spirit—Stallion of the Cimarron (2002). A mai colaborat la realizarea proiectelor Shrek (2001), Toy Story (1995), Nightmare Before Christmas (1993), in regia lui Tim Burton si la Beauty and the Beast. Este un regizor de animatie foarte bun :)















Este o coproductie Touchstone Pictures, Starz Animation si Rocket Pictures. Gnomeo si Julieta reuneste o distributie de exceptie, piticii fiind acompaniati in aventura lor de catre cei mai renumiti actori si cantareti: Jason Statham, Emily Blunt, James McAvoy, Sir Michael Caine, Patrick Stewart, Dolly Parton, Ozzy Osbourne, Maggie Smith, Ashley Jensen, Stephen Merchant, Matt Lucas si Hulk Hogan.

Elton John debuteaza ca producator executiv in industria animatiei cu acest film :) Initiativa sa este admirabila, chiar daca animatia nu este stralucita.

Este adevarat ca avem parte de personaje bine realizate, dar nu este suficient pt un film. Aceasta ecranizare nu aduce nimic nou, schimba doar viziunea regizorala, folosind pitici de gradina. Actiunea filmului este nuantata cu un conflict intre piticii albastrii si piticii rosii care se razboiesc cu masini de tuns iarba. Se mimeaza dramatismul shakesperian in aceasta animatie.

Avem parte de o poveste banala de dragoste intre doi pitici de gradina, Gnomeo si Julieta care sfideaza indelungata rivalitate a clanurilor lor.

Pt cei mici, acest film este ideal. Piticii de gradina sunt simpatici si amuzanti. Apropo, am vazut ochelarii chiciosi ai lui Elton John :) In film, ochelarii vedetei sunt folositi de un pitic indragostit.

www.gnomeoandjuliet.com

Mai multe imagini video (clipuri, interviuri, trailere, etc.) - www.traileraddict.com/tags/gnomeo-and-juliet

VIDEO Cronica de film - Sucher Punch: Evadare din realitate

Pasionatii de filme IMAX au ocazia sa vada un film nou la City Cinema Cotroceni, Sala Samsung IMAX. Este vorba despre Sucher Punch: Evadare din realitate, regizat de renumitul Zack Snyder, realizatorul filmelor de succes, 300 si Watchmen.

O sa aveti senzatia ca vedeti un videoclip muzical foarte lung, cu efecte vizuale bine realizate, spectaculoase. Snyder are experienta in realizarea videoclipurilor muzicale si a reclamelor. In prezent, regizorul lucreaza la noul film de actiune Superman.



Sucher Punch este un ghiveci vizual, sustinut de o coloana sonora buna. Cu ajutorul efectelor speciale, regizorul incearca sa schimbe perceptia spectatorului din sala de cinema. Povestea filmului nu este un atuu, are multe minusuri, folosindu-se de clisee pt a gasi limbajul cinematografic necesar pt a se apropia de perceptia generatiei tinere.

"M-am inspirat din arta fantastica si reviste de genul Heavy Metal. E ca un felcde melanj al acelor influente, cu ceva din Twilight Zone si scrierile lui Richard Bach", a precizat Snyder.

Personajul principal seamana cu personajul Disney Channel, Hannah Montana, cu sclipici si alte detalii vizuale chicioase.

Mai jos aveti cateva animatii Sucher Punch realizate de Axis Animation. Sunt short-uri cu scopul de a promova filmul lui Snyder. Toate patru animatii sunt bine realizate.









suckerpunchmovie.warnerbros.com

Mai multe imagini video (trailere, interviuri, etc.) - www.traileraddict.com/tags/sucker-punch

VIDEO Cronica de film: Alpha si Omega/ Alpha and Omega

Am avut ocazia sa vad filmul de animatie 3D, Alpha si Omega, in regia Anthony Bell si Ben Gluck. Nu se ridica la nivelul animatiilor realizate de studiourile Disney, Pixar sau DreamWorks Animation. In comparatie cu animatiile romanesti, Alpha si Omega este de nota 10 :)

Filmul este realizat de Crest Animation Productions, in coproductie SUA - India.



Kate (Hayden Panettiere) si Humphrey (Justin Long) sunt doi lupi care nu au absolut nimic in comun. Kate este Alpha - pentru ea disciplina, datoria si responsabilitatile sunt litera de lege, in timp ce Humphrey, lupul Omega, traieste numai pentru prieteni si distractie. In lumea lor, cei doi nu au voie sa fie impreuna niciodata, nici macar ca amici.

Fiica a conducatorului Alpha al haitei de est, Kate este promisa lui Garth, fiul Alpha al clanului din est. Nefiind vorba de dragoste, casatoria lor este aranjata pentru a asigura pacea intre cele doua clanuri. Dar, fara voia lor, Kate si Humphrey sunt luati din rezervatia lor din Jasper Park (Canada) si mutati undeva in Idaho. Disperata sa se intoarca acasa in timp util, pentru a se casatori cu Garth si a evita razboiul, Kate incepe o adevarata aventura alaturi de Humphrey. Luptandu-se cu distanta mare si cu multe creaturi potrivnice, in calea celor doi lupi apare un nou obstacol: fara sa-si dea seama, ei se indragostesc.

Alpha si Omega/ Alpha and Omega este o animatie despre dragoste si prietenie.

www.alphaandomega3d.com

miercuri, 23 martie 2011

Oreste Teodorescu: Mi-ar placea sa fac o emisiune impreuna cu Mircea Badea, dar cu specificul nostru de astazi

Interviu cu Oreste Teodorescu

Daniel Todoran-Rares: O sa te revedem la Antena 2, cu "Codul lui Oreste"?
Oreste Teodorescu: Sunt convins ca o sa ne revedem curand... nu stiu daca pe Antena 2, desi este foarte posibil.


Daniel Todoran-Rares: Ce parere ai despre rubricile meteo de la televiziunile romanesti? Stiu ca la inceputul carierei tale in televiziune ai prezentat o rubrica meteo atipica.
Oreste Teodorescu: Sincer sa fiu, nu mai am timp sa urmaresc rubricile meteo. Asadar nu am nici o parere pertinenta
.

Daniel Todoran-Rares: Intr-un interviu din Formula As spuneai ca "in perioada respectiva, noi chiar am format un cuplu real, energetic eram unul singur", facand referiri la tine si Mircea Badea. In prezent, cum este relatia voastra? Intr-o emisiune de la Antena 3, cu Gadea, s-a observat ca nu mai esti pe aceeasi frecventa cu Mircea Badea... Este posibil ca voi doi sa reveniti la formatul tv care va consacrat?
Oreste Teodorescu: Relatiile se transforma in timp, si daca esti intelept prietenia devine si mai profunda. Relatia mea cu Mircea si Mihai este una speciala. Chair daca nu gandim la fel, simtim de multe ori aceleasi lucruri, din care as accentua o singura idee. Ca a venit randul generatiei noastre sa faca ceva pentru Romania. Macar un rand de caramizi sa asezam si noi la marea constructie a unui stat modern, liber si deschis. Fara comunicare si cunoastere, riscam sa ramanem mici, izolati si solitari!

Si ca sa-ti raspund la intrebarea legata de un format care ne-a consacrat, cred ca suntem prea batrani sa ne intoarcem la divertisment. Mi-ar placea sa fac o emisiune impreuna cu Mircea, dar cu specificul nostru de astazi, nu de...rasalalta ieri...


Daniel Todoran-Rares: Banuiesc ca ai urmarit evenimentele din Japonia. Crezi ca are legatura cu profetiile mayase? Un prieten care locuieste in Japonia mi-a spus ca a fost speriat si ca a avut impresia ca retraieste momentele din filmul "2012".
Oreste Teodorescu: Cred ca traim vremuri interesante, in care ne vom raporta altfel, poate mai profund la Apocalipsa Sf. Ioan.


Daniel Todoran-Rares: Mai crezi ca "francmasoneria este o cale de evolutie spirituala"?
Oreste Teodorescu: Da, cred ca francmasoneria este o cale de evolutie spirituala, cu o singura conditie: sa gandesti, sa spui si sa actionezi in acelasi sens, sa ramai un om liber, de bune moravuri si cu o credinta nestramutata in Dumnezeu!


Va reamintesc ca Oreste Teodorescu nu mai face parte din randurile Marei Loji Nationale Mixte din Romania.

marți, 22 martie 2011

VIDEO Cronica de film: Scandal matinal/ Morning glory

Am revenit cu cronica de film pentru Scandal matinal/ Morning glory, cu Rachel Mc Adams, Harrison Ford, Diane Keaton, Patrick Wilson și Jeff Goldblum.

Vizionând acest film, o să vă aduceți aminte de porcăriile matinale difuzate de televiziunile mioritice. O să aveți impresia că intrați în culisele unei emisiuni tv.

Pentru cei care nu au avut ocazia să vadă cum se realizează o emisiune matinală tv, acest film este super. Este o comedie reușită :)

Trebuie să recunosc că eu am avut ocazia să văd cum se realizează o emisiune matinală tv. În anii 90 am lucrat câteva zile la o televiziune centrală pentru o emisiune matinală.

Revenind la film, Scandal matinal/ Morning glory readuce în prim plan clișeele clasice despre metodele de cucerire a telespectatorului.



Când Becky Fuller (McAdams), producătoare de televiziune pasionată de meseria ei, este concediată de la programul de ştiri locale, cariera ei arată la fel de dezolantă precum îi este şi viaţa amoroasă. După acest eşec ajunge să lucreze pentru emisiunea “Daybreak”, un show matinal local aflat pe ultimul loc ca audienţă. Ambiţioasă din fire, Becky îşi pune în minte să revigoreze emisiunea, aşa că găseşte soluţia pe care ea o crede ideală: să-l aducă pe legendarul prezentator Mike Pomeroy (Harrison Ford).  Din nefericire, înfumuratul Pomeroy refuză cu încăpăţânare să prezinte ştiri pe care le consideră sub nivelul lui – bârfe despre vedete, vremea, modă, şi altele asemenea... Ca şi cum asta nu era de ajuns, nu vrea deloc să lucreze cu colega lui de studio, Colleen Peck (Diane Keaton), o fostă regină a frumuseţii şi prezentatoare-vedetă de emisiuni matinale, care acum e mai mult decât fericită că i s-au “alocat” calupurile de ştiri. Pe măsură ce Mike şi Colleen îşi duc răfuiala personală, mai întâi în culise, pentru a izbucni apoi în faţa camerelor de filmat, Becky se luptă să nu i se destrame idila pe care tocmai a înfiripat-o cu colegul său producător, Adam Bennett (Wilson). Becky va trebui să facă o echilibristică foarte complicată, dar şi extrem de comică, pentru a-şi salva relaţia amoroasă, reputaţia, jobul şi, nu în ultimul rând, emisiunea.

Rezultatul este o comedie isteaţă şi sexy despre o fată de carieră, care are parte de primul său triumf, descoperind, în acelaşi timp, că, oricît de imposibili sînt oamenii din jurul tău, orice e posibil dacă pui suflet în ceea ce faci.

Matinal cu scandal este un film realizat de o echipă cu experienţă în comedie, formată din regizorul Roger Michell, care a realizat comedia clasică Notting Hill, scenarista Aline Brosh McKenna, care a scris scenariul comediei The Devil Wears Prada, producătorul J.J. Abrams, care e deja celebru pentru cîteva seriale-cult, precum Felicity, Alias, Lost, Fringe.

vineri, 11 martie 2011

VIDEO Cronica de film: Pretend Wife/ Just Go With It - Nevasta de imprumut

Joi dimineata am fost la vizionarea de presa a filmului Pretend Wife/ Just Go With It - Nevasta de imprumut. M-am distrat :) Este o comedie reusita.



In filmul Nevasta de imprumut, pentru a ascunde o minciuna nesabuita, un chirurg plastic, care-i face curte unei profesoare, cu mult mai tinere, o roaga pe asistenta sa, extrem de loiala, sa joace rolul nevestei de care chipurile intentiona sa divorteze. Din cauza acestei minciuni, trebuie sa intre in joc si copiii asistentei, iar pe toti ii asteapta un week-end in Hawai care pana la urma le va schimba viata.

In acest film joaca Adam Sandler, Jennifer Aniston si Nicole Kidman.

www.sonypictures.net/movies/justgowithit

VIDEO Cronica de film: The Adjustment Bureau/ Gardienii destinului

Este un film ok pt inceput de primavara :)



Matt Damon este protagonistul thrillerului The Adjustment Bureau, in rolul ambitiosului politician David Norris, care, tocmai cand e pe cale sa castige un fotoliu in Senatul Statelor Unite, o intalneste pe frumoasa Elise Sellas (Emily Blunt), o balerina de care se indragosteste pana peste cap.

Pentru ca i se ofera sansa sa arunce o privire in propriul sau viitor, David intelege ca ceea ce vede acolo nu e deloc ceea ce-si doreste el. Asa ca decide sa mearga impotriva destinului.

Pentru aceasta, insa, va avea de luptat cu niste agenti misteriosi care tot incearca sa-l desparta de femeia cu care vrea sa-si petreaca restul vietii.

Sincer, nu am inteles cine erau agentii misteriosi :) Banuiesc ca este vb despre extraterestii care ne ghideaza in viata de mii de ani :)

Filmul este distribuit de Ro Image

Animatia romaneasca la TVR Cultural

Astazi am acordat un interviu Iulianei Constantin de la TVR Cultural. Am vb despre animatia romaneasca contemporana din vestul tarii. O sa revin cu detalii.

miercuri, 9 martie 2011

Sociologul Sergiu Bălțătescu: Începem să fim ocupaţi iarăşi de o armată de politruci incompetenţi şi imorali


Am revenit cu partea a doua a dialogului meu cu sociologul Sergiu Bălțătescu.

Sergiu, autorul cărții "Fericirea în contextul social al tranziţiei postcomuniste din România”, vorbeste despre sociologie si film. Pentru cei care nu stiu, Sergiu este redactorul șef al revistei Sociologie Românească.


Daniel Todoran-Rareș: Omogenizarea valorilor culturale de către media (în cazul nostru vorbim despre industria animației) sunt de multe ori decontextualizate, rupte din zona lor explicativă, și manipulate în noul context, pentru a fi transformate în ceva ce se apropie de valorile comune vehiculate de cultura media. Îmi imaginez o secvență video cu regele Ferdinand I coborând dintr-o limuzină modernă, exact în fața Palatului Parlamentului (actuala clădire Casa Poporului)... Totul este realizat cu ajutorul animației, a softurilor specializate în efecte speciale. Secvența cu regele Ferdinand I este atât de reală încât nu vor ști dacă este trucaj sau nu. Această dilemă va fi doar pentru cei care nu știu cine este regele Ferdinand I :)

Animația românească nu se poate impune pt că nu a reușit să-și facă loc acolo unde trebuie să fie, în cultura media? În perioada comunistă, emisiunea Gala desenului animat de la TVR1 (de sâmbătă) și cele 10 min. de desene animate difuzate seara la televiziunea bulgară, au dezvoltat o formă de socializare în rândul copiilor. Îmi aduc aminte că erau copii care au învățat limba bulgară, doar pt a viziona acele desene animate. Eu și mulți alți copii ne îmbulzeam în fața avizierului de la ambasada bulgară, pt a putea nota programul televiziunii de la Sofia. În anii copilăriei, eu și cei de vârsta mea, băteam mingea în fața blocului, cu cheia la gât... Conversațile generației noastre începeau cu subiectele legate de fotbal și se încheiau cu impresile noastre legate de ceea ce citeam și ceea ce vedeam la bulgari, punând accentul pe desene animate. După fiecare vizionare a desenelor animate la tv, cei mici ieșeau în fața blocului și imiteau renumitele personaje de animație... Cei mici s-au identificat cu eroii lor din desene animate :)

Crezi că acest lucru a schimbat o generație? Mă refer la comportament și atitudine. Acest consum de cultură cu rația a ajutat la formarea generației tinere?
Sergiu Bălțătescu: Toate generaţiile se identifică cu eroii lor, şi în general suntem produsul influenţelor culturale din perioada socializării (educaţiei) noastre. Dacă cineva s-ar încumeta la o astfel de analiză, ar fi foarte interesant să compare consumul cultural din acea perioadă cu cunoştinţele şi atitudinile acelor generaţii.


Daniel Todoran-Rares: Este adevărat că în perioada comunistă, oamenii au făcut un cult pt producțile americane vizionate la video (VHS). Îmi aduc aminte că a circulat un zvon că cei de la securitate vor interzice vizionarea programelor tv straine și a casetelor video. Din fericire, nu s-a întămplat așa ceva :) În școala primară, colegii mei care proveneau din familii înstărite (cu tați securiști și demnitari), au dezvoltat rețele de schimb casete video. Astfel s-a promovat cultura media americană și... valorile democrației.

Acest background a unui segment de populație a ajutat la succesul unor produse media americane în România. Un exemplu este cazul postului tv Disney Channel, care a reușit să devină lider pe piața media locală, pe segmentul ei, pe filme pt copii. Cum a reușit? Foarte simplu. A apelat la memoria colectivă a populației, la valorile culturale... Se știe că românii sunt îndrăgostiți de producțile clasice Disney. De fiecare dată când presa abordează subiectul desene animate, fac referiri la Gopo și la Walt Disney. În materialele video vox pop despre preferințele românilor la capitolul desene animate, cetățenii spun că adoră filme animate clasice realizate de Disney.

Foarte puțini români știu despre animațiile reușite realizate de polonezi, ruși, etc. Video-ul a jucat un rol important în formarea culturii noastre. Din păcate, în "era video player-ului" din România nu circulau filme de animație europene. Revenind la cazul Disney Channel, americanii au reușit să impună canalul lor pe piața media mioritică cu o prezență minimă în spațiul rezervat publicității.
Sergiu Bălțătescu: QED. (Nota: Q.E.D. - "Quod erat demonstrandum", o expresie latină utilizată la sfârșitul unei demonstrații complete)


Daniel Todoran-Rareș: În România, firmele și/ sau televiziunile comandă studii sociologice?
Sergiu Bălțătescu: În primul rând se comandă studii de piaţă, care sunt indispensabile marketingului modern. Mulţi dintre sociologi lucrează în această industrie. Toate firmele de sondaje despre care publicul aude cu ocazia alegerilor trăiesc în cea mai mare parte de pe seama acestor studii de piaţă. Ele sunt însă foarte standardizate şi folosesc chestionare elaborate din afară, de firmele-mamă ale multinaţionalelor care activează la noi. Am lucrat câţiva ani în această industrie, şi am întâlnit studii foarte interesante. De exemplu uneori se aplică chestionare de valori subiecţilor pentru a alătura tipul de consum cu stilul de viaţă al persoanei intervievate.


Daniel Todoran-Rareș: Revenind la perioada comunistă, desenele animate produse în țară erau ideologice?

Ce părere ai despre acest articol - www.napocanews.ro/2010/12/mesajele-ascunse-din-desene-animate-strumfi-comunisti-tom-si-jerry-anti-nazisti-bugs-bunny-rasist-si-alba-ca-zapada-ecologista?
Sergiu Bălțătescu: Acuzaţia de "rasism" la adresa serialului Buggs Bunny cade în capcana abordării simpliste a mesajului artistic. Ca să tragem o concluzie ar trebui să evaluăm cantitativ preponderenţa unor mesaje de acest tip în serial. Dacă din sute de episoade apare intr-unul un personaj care fumează, inseamnă că serialul face propagandă fumatului? Cerinţa de corectitudine politică în filme este evident deplasată. Dacă filmele - mai ales cele de animaţie - nu ar fi ludice şi nu ar reflecta discursuri diferite, ar rămâne doar ca nişte pelicule educaţionale plicticoase. Ori asta e partea minunată a desenului animat: e viu, se pretează la lecturi diferite, dar mai ales provoacă plăcere pură, care trece dincolo de orice ideologie, cum o şi demonstrează Roland Barthes. De aceea marile filme clasice de animaţie rămân la fel de actuale şi acum.

În ce priveşte produsele din perioada comunismului, ele reproduc discursul intelectual al epocii, evident. De pildă, ce am reţinut eu din filmele lui Gopo - nu le-am vazut pe toate, desigur - e că sunt o oglindă a credinţei în progresul uman. Sunt ele însă proletcultiste din cauza asta? Ar fi aberant să gândim aşa. Apropo, cei care au vorbit de ştrumfii comunişti în articolul anterior au auzit de kibbutzuri? Am fost în Danemarca şi am văzut sate cu organizare comunistă, aşa că... Iar dacă vrem desene animate opoziţionale, cu cei mici victorioşi în faţa celor puternici, n-avem decât să urmărim seria sovietică Nu pogodi! În concluzie, ce-ar fi să dăm jos ochelarii de cal, măcar când ne uităm la desenele animate...




Daniel Todoran-Rareș: Renunț la subiectul lumea animației, momentan. Vreau să vb despre ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Contextul actual social-politic din țară afectează munca ta și a colegilor tăi din domeniul sociologiei? Există sociologi șomeri? Câți?
Sergiu Bălțătescu: Există, ca în cazul tuturor profesiilor. Acum, depinde dacă includem pe toţi absolvenţii de sociologie - în cazul acesta sunt mulţi care nu apucă să profeseze, ceea ce e trist - dar în general sociologii cu oarecare experienţă sunt căutaţi pentru că pregătirea din timpul facultăţii este foarte variată. Drept rezultat, sociologul are deschiderea de a lucra atât în domeniul comercial cât şi în cel non-comercial. Am întâlnit recent o fostă colegă cu ani buni de cercetare care este acum şefă de filială a unui influent ONG internaţional - şi se pare că se descurcă foarte bine.


Daniel Todoran-Rareș: Ce părere ai despre clasa politică din România?
Sergiu Bălțătescu: Nu există o "clasă" poltică. Cel mult o pătură... în bună parte parazitară. Dar nu m-aş repezi să trag cu toate armele în ea, pentru că de fapt reprezintă poporul român, este o oglindă a lui... Ignoranţa politicienilor este rodul ignoranţei noastre, tupeul lor - efectul inabilităţii sau lipsei noastre de voinţă de a combate genul de dominaţie pe care o exercită. Şi aici sociologii, inclusiv subsemnatul, au partea lor de vină...


Daniel Todoran-Rareș: Ești tentat să intri în politică?
Sergiu Bălțătescu: Puţini profesionişti adevăraţi ar intra cu adevărat în politică. Mulţi din domeniul ar lucra pentru politicieni, dacă li s-ar da ocazia. Pentru cei care vor să se ţină la distanţă de putere, ca mine, problema este cum să ne situăm într-o opoziţie activă faţă de ceea ce reprezintă acesti politicieni, cum să prezentăm discursuri alternative, păstrându-ne în acelaşi timp spiritul critic dar şi disponibilitatea pentru construcţie social-instituţională. Pentru că, evident, suntem în multe privinţe în drum către o buclă istorică: începem să fim ocupaţi iarăşi de o armată de politruci incompetenţi şi imorali. Iar asocierea cu interesele oneroase conduce la un capitalism prădalnic. Ia semnalul de alarmă pe care îl trage Dinu C. Giurescu în Arhitectura Bucureştilor, încotro? extrapolează-l la majoritatea domeniilor şi vei avea un tablou destul de adecvat al societăţii noastre. Reacţia societăţii este însă foarte slabă pentru că evident nu ştie cum să se autoguverneze. Şi aici e şi vina noastră, a sociologilor, pentru că ştiinţa noastră s-a născut din această necesitate şi are ca menire directă îmbunătăţirea vieţii oamenilor.


Daniel Todoran-Rareș: Care este viitorul sociologului în România?
Sergiu Bălțătescu: În ce priveşte profesorii şi cercetătorii, mulţi dintre cei pe care-i cunosc par să-şi fi găsit un făgaş de desfăşurare lucrând la proiecte europene. Viitorul, cel puţin pe termen mediu, nu sună totuşi prea bine. Suspectez că o bună parte din schimbările recente în domeniul cercetării şi educaţiei sunt menite mai degrabă să îngrădească decât să extindă gândirea liberă în aceste domenii.

În ce priveşte restul profesioniştilor din domeniu, miza este să-şi poată fece meseria în domenii care contribuie direct la schimbarea socială. Asta se poate face, între altele, prin profesionalizarea politicii şi restrângerea domeniilor în care aceasta acţionează. Adică, mai pe înţelesul tuturor, când nu vom mai vedea conducere de partid şi interese economice ilicite până şi în cea mai neînsemnată dintre instituţiile statului, atunci poate profesioniştii vor fi lăsaţi să lucreze. Pentru că ştiu ce să facă.


Daniel Todoran-Rareș: Acum depășim granițele României și vb despre... America :) Cunoscutul autor, intelectual și activist politic Noam Chomsky are dreptate când spune că protestele din Wisconsin, inspirate de revoltele din Egipt, Tunisia și Bahrain, "ar putea fi începutul revoluției în SUA"? El crede că americanii încep să vadă ratele mari ale șomajului, în timp ce mulți dintre ei trăiesc în sărăcie.



În plus, afirmă Chomsky, drepturile cetățenilor americani sunt reduse drastic. "Americanii conștientizează lipsa de democrație în care trăiesc", a adăugat filozoful, care este profesor emerit la MIT. Ce părere ai?
Sergiu Bălțătescu: Sigur că sunt multe de îmbunătăţit în S.U.A. Sunt probleme mari cu sărăcia şi, de la Watergate încoace, vorba lui Norman Mailer, americanii şi-au dat seama că sunt conduşi de serviciile secrete infinit mai mult decât şi-ar fi închipuit vreodată. Istoria din ultimii 200 de ani a acestui popor mă îndeamnă să cred că nu vor alege calea revoluţiei, pentru că mecanismele democratice de schimbare au fost clădite adânc în sistemul social şi politic american, dar şi în atitudinea lor. Cartea lui Tocqueville, Despre democraţie în America este ilustrativă, şi îndrăznesc să afirm că diferenţele faţă de Europa nu s-au redus prea mult de la publicarea ei, în 1835. De altfel sunt foarte sceptic cu privire la rezultatul schimbărilor violente.


Daniel Todoran-Rareș: Polițiștii din China au intervenit în forță în Beijing și Shanghai, dispersând rapid cele câteva zeci de persoane strânse pentru "protestele" anunțate de un apel online, transmite BBC. Intervenția forțelor de ordine a fost făcută după ce un anunț răspândit cu o zi înainte pe Internet le cerea oamenilor să se adune duminica în mai multe orașe pentru "o revoluție a iasomiei", nume inspirat de revolta ce a dus la plecarea din fruntea statului a președintelui tunisian.

Asistăm la o mișcare globală pt răsturnarea guvernelor? Cine este "creierul" acestor proteste "spontane"? Internetul? :)
Sergiu Bălțătescu: Internetul singur nu poate schimba nimic, chiar dacă ceea ce numim "noile mişcări sociale" sunt foarte localizate, rapide, focalizate şi pot fi uşor catalizate prin noile mijloace de comunicare. E nevoie totuşi de grupuri interesate, şi aici componenţa lor poate fi doar bănuită... Pe de altă parte, dacă analizăm majoritatea revoluţiilor ce au avut loc din 1789 încoace, ele urmează acest trend general al individualizării: oamenii vor să fie liberi, îşi cer drepturile şi mulţi dintre ei sunt dispuşi să plăteascp chiar cu preţul vieţii. Cine îi poate condamna? Şi, privind tabloul general, ce mai contează conspiraţiile? Cine mai ştie că revoluţia franceză a fost pregătită din punct de vedere intelectual încă cu o sută de ani înainte? Cât de mult mai contează ca serviciile s-au implicat în căderea lui Ceauşescu?


Daniel Todoran-Rareș: Ce produse media consumi?
Sergiu Bălțătescu: Nu-mi place prea mult termenul de "consum" în privinţa asta. Dincolo de serviciu, citesc, desigur, inclusiv pe Internet, şi ascult cărţi audio... Ultimele două cărţi "consumate" sunt - mai mult sau mai puţin o coincidenţă - ficţiuni despre viitorul pe care ni-l rezervă descoperirile din domeniul biologiei. Atât Particule elementare de Michel Houellebecq cât şi Misspent youth de Peter F. Hamilton sunt reflexii - oarecum pesimiste - asupra modului cum putem depăşi condiţia noastră mizerabilă de muritori. Ultimul roman imaginează, apropo de produsele media, şi o lume din viitorul apropiat în care expansiunea fantastică a conexiunilor broadband şi a capacităţii de stocare a datelor conduce la prăbuşirea pieţei produselor culturale. O tendinţă care, dacă ne uităm mai atent, deja începe să se întrevadă...


Daniel Todoran-Rareș: Ai văzut filmul de animație Persepolis? Crezi că România poate adopta aceasta "formulă" - de a scrie povești în imagini despre perioada neagră a României, despre lichidarea intelectualilor în închisorile comuniste, etc.?


Sergiu Bălțătescu: Sigur, iar dacă ne gândim la realizările excelente în privinţa documentarelor asupra epocii de aur, poate că vom vedea în curând un astfel de film. Rămâne de văzut dacă publicul românesc are şi codurile pentru a înţelege un astfel de limbaj în integralitatea lui. În privinţa asta, popularizatori - şi nu nu e deloc un termen peiorativ - precum tine pot contribui mult la o schimbare în bine. De aceea îţi urez mult succes cu revista şi blogul. Şi îţi mulţumesc pentru că mi-ai cerut părerile.


Daniel Todoran-Rareș: Și eu îți mulțumesc :)

Citește prima parte a interviului cu sociologul Sergiu Bălțătescu.

VIDEO Cronica de film: Rango

Trebuie sa vedeti filmul de animatie Rango, cu Johnny Deep. Este de nota 10 :) Simbolul pestelui din filmul lui Emir Kusturica, Arizona Dream, cu Johnny Deep, se regaseste la inceputul animatiei Rango. Este vorba despre resemnare... Vizionand filmul, o sa vedeti ca personajul Rango va trece peste resemnare :)



O sa aveti parte de o animatie bine realizata. Daca nu ai sti ca aceasta productie este realizata de renumitul studiou Industrial Light & Magic, ai crede ca este vorba despre o pelicula cinematografica made in Pixar. Cine credeti ca este director de animatie la Rango? Este Hal Hickel de la Pixar :) Acum lucreaza la Industrial Light & Magic. Hal a participat la realizarea filmului animat Toy Story. Este adevarat ca in ultimii ani, animatori cu experienta, de la Pixar si Disney, au "invadat" industria animatiei. Asa se explica ca stilul Pixar poate fi regasit si in productile realizate de alte studiouri, precum DreamWorks Animation.

Regizat de Gore Verbinski, cel care a creat seria Piratii din Caraibe, Rango este un western modern in care aventura, umorul ireverentios si persoanjele induiosatoare se combina pentru a ne oferi filmul perfect pentru intreaga familie.

Este un film care te duce cu gandul la filmele clasice - western regizate de John Ford. Cameleonul nostru, Rango (Johnny Depp) este varianta moderna a rolurilor interpretate de John Wayne in filmele western. Este simpatic :)

Se observa ca personajul Rango are mai mult din personalitatea actorului Johnny Deep si mai putin din acei actori din westernurile clasice. Apropo, regizorul a folosit interpetarile actorilor live ca resurse vitale pentru echipa de animatori de la Industrial Light & Magic, folosind tehnica motion capture.

Va reamintesc ca Industrial Light & Magic este creat de George Lucas. Este studioul care a realizat efectele speciale din seria Star Wars. Studioul a revolutionat cinematografia cu renumitele efecte speciale din filmele: Terminator, Jurassic Park, The Mask, Iron Man, Transformers, Piratii din Caraibe si Avatar.

55 de animatori au lucrat la animatia Rango. Cei care lucreaza in domeniu stiu despre ce este vorba.



Cred ca acest film o sa fie nominalizat la Oscar, la anul, la categoria cel mai bun film de animatie.

Filmul de animatie Rango este distribuit in Romania de firma Ro Image.

Mai multe materiale video - www.traileraddict.com/tags/rango

luni, 7 martie 2011

Yahoo! in romana - ro.yahoo.com

Mult-asteptatul portal romanesc al Yahoo! este activ la adresa ro.yahoo.com, iar mail-ul de Yahoo! poate fi si el accesat in romana.

Portalul romanesc al Yahoo! contine rubrici precum: Stiri, Finante, Sport si Lifestyle, iar la capitolul stiri sunt selectionate titluri mai ales din presa mondena. De acum, si mail-ul poate fi accesat in romana.

Yahoo! a ales sa faca pentru Romania o varianta "light" a portalului, fara baze de date complexe cum exista la versiunile din tarile mult mai importante.

In Romania sunt in total 7,94 milioane de conturi Yahoo!, 4,8 milioane de utilizatori ai mail-ului si 5,8 milioane de utilizatori Messenger.

duminică, 6 martie 2011

VIDEO: O casa ridicata de baloane la 3 km inaltime

In sudul Calforniei, SUA, a avut loc un experiment pe care multi nu l-ar putea concepe. O casa a fost ridicata spre cer cu ajutorul exclusiv al baloanelor.

Casa a fost ridicata la inaltimea de peste 3.000 de metri, informeaza MSNBC. O echipa intreaga de specialisti a pus la cale acest experiment ciudat. Alaturi de ingineri, in echipa au fost cooptati si oameni de stiinta, alaturi de piloti de aviatie.

Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy



Pentru ca baloanele sa poata ridica atat de sus o asemenea greutate, acestea au fost umplute cu heliu. Au fost folosite nu mai putin de 300 de baloane. Proiectul face parte dintr-o serie noua a postului de televiziune National Geographic, denumita "How Hard Can It Be?" ("Nimic nu este imposibil").

La demonstratie au particpat multi oameni, care au mai vazut o asemenea minunatie doar in filmul de animatie "Up"

miercuri, 2 martie 2011

VIDEO: Apple iPad 2 - Feature

VIDEO: Apple iPad 2 Smart Cover

VIDEO Apple a lansat iPad 2: procesor dual-core Apple A5, disponibila in alb si negru

iPad 2 va folosi un procesor Apple A5 cu doua nuclee de procesare. Procesorul A5 va fi de doua ori mai puternic decat generatia precedenta, A4, iar cipul grafic va fi mai puternic decat generatia precedenta. Tableta va avea doua camere video, una frontala si una pe spatele aparatului.

iPad 2 va ci cu o treime mai subtire decat prima varianta, cu o grosime de 8,8mm. Greutatea va fi mai mica decat la prima varianta. Tableta va fi disponibila in doua culori: alb si negru. Va avea autonomie de 10 ore si o luna in stand-by. iPad 2 va putea folosi un adaptor HDMI si va avea suport pentru redare a fisierelor video FullHD 1080P.

Tableta va rula iOS 4.3 pentru inceput. Browserul Safari va fi mai performant, multumita unui nou motor de procesare JavaScript.

iPad 2 va fi compatibil cu standardul FaceTime, putand participa la video-conferinte cu alte iPad-uri, iPhone-uri sau Mac-uri.

Programul de editare video iMovie va avea o varianta speciala pentru iPad, cun functii complexe de editare.

Preturile raman aceleasi ca si in cazul primului iPad.







iPad 2 va fi disponibil in SUA pe data de 11 martie in ambele variante de culoare.

YouTube: A aparut partea a doua cu bebelusul care a facut senzatie pe Internet cu rasul lui

Tatal micutului a postat un nou video :) Bebelusul rade in continuare...



In acest moment, noul video a fost vizionat de peste 40.000 de persoane.

YouTube: Un videoclip cu un bebeluş care râde, a fost vizualizat de peste două milioane de persoane

Un videoclip cu un bebeluş care râde atunci când tatăl său rupe o foaie de hârtie, postat pe YouTube în 24 ianuarie, a fost vizualizat de peste două milioane de persoane.



Micah, bebeluşul în vârstă de opt luni, se amuză încontinuu în timp ce tatăl său rupe o foaie. Tatăl micuţului, un profesor de 33 de ani, a încercat să-şi găsească un loc de muncă, însă a primit numai scrisori de respingere. "Obiectul" de care râde isteric Micah este o astfel de scrisoare.

Update: înregistrarea video are aproximativ 4 milioane de vizualizări

steliantanase.ro

Scriitorul şi jurnalistul Stelian Tănase îşi face blog, unul care-i va purta numele, anunță reportervirtual.ro. “Sâmbătă sper să îi dau drumul; mai sunt câteva detalii tehnice de pus la punct, ştiţi cum e. Vreau să fie un blog citit de oameni de cultură, oameni de genul celor care merg să vadă “Discursul Regelui”, de exemplu. Voi scrie despre “Bucureşti strict secret”, despre cărţile mele, despre viaţa mea, va fi un blog interactiv, al cărui scop nu este unul comercial, să facă audienţă. Va fi şi o rubrică numită Popcult”, a declarat Stelian Tănase, pentru blogul lui Tiberiu Lovin.

Conform informațiilor de la RNC, domeniul steliantanase.ro este înregistrat de firma Găzduire Web SRL. setalian-tanase.ro a fost cumpărat ICI - ROTLD. Iar tanase.ro a fost rezervat de firma ASSIST SOFTWARE SRL. Domeniile tanasestelian.ro, steliantanase.com, stelian-tanase.com, tanasestelian.com și tanase-stelian.com nu a fost cumpărate.

În spațiul virtual există un blog care îi folosește numele - stelian-tanase.blogspot.com. Unele voci din lumea blogosferei spun ca acest blog îi aparține. În prezent, stelian-tanase.blogspot.com are o singura postare despre Bucuresti, cu 123 de comentarii.

Yahoo.ro

Portalul Yahoo.ro va fi lansat in data de 9 martie si va contine serviciile Yahoo!, dar si un scurt sumar al stirilor din mass-media romanesti.

Prima pagina a portalului Yahoo.com a fost vizitata de peste 5,5 milioane de utilizatori din Romania, in prima luna a acestui an, anunta Ziare.com, citand Money.ro.

Datele Mediacafe arata ca reteaua Yahoo a avut, in Romania, aproape 8 milionae de vizitatori unici. Totodata peste 5,7 milioane de romani folosesc Yahoo Messenger.