joi, 24 decembrie 2009

Amintiri

Cand eram copil nu constientizam ce se intampla in jurul meu. Cand stateam la cozi pentru diverse alimente asistam la arestari. De asemenea, in unele zile vedeam "civili" torturand calatori nemultumiti de regimul comunist. Nu o sa uit chipul acelui om suferind. Plangea si striga in timp ce presupusii securisti ii prindeau mana intre usi.

Imi aduc aminte ca inainte de ultimul miting al lui Ceausescu, am vazut un grup de civili galagiosi care ieseau din cladirea de langa IGP. In perioada respectiva se presupunea ca in cladirea respectiva era un sediu a securitatii. Persoanele respective se indreptau pe Sos. Stefan cel Mare, scadand Jos Ceausescu! in timp ce spargeau vitrinele magazinelor. Apropo, in vara anului 1989 am auzit fluieraturi si Jos Ceausescu! din cladirea securitatii. Aveam impresia ca este o banda care se repeta.

A venit revolutia, iar restul povestii il stiti si voi...

In 1992 am avut ocazia sa vorbesc cu fostul securist Titi Teodorescu, cel care a realizat sculpturile din Parcul Circului din Capitala. In perioada respectiva am publicat un interviu cu acesta in Tineretul Liber. Imi aduc aminte ca imediat dupa aparitia articolului in ziar, personajul intervievat de mine a primit multe amenintari cu moartea. Acesta considera ca revolutia a fost confiscata de colegii lui din securitate, mai tineri decat el. "In perioada lui Ceausescu, unii securisti sau colaboratori ai securitatii erau trimisi in strainatate pentru a reprezenta tara cu diverse afaceri. Intre timp, acestia s-au obisnuit sa joace rolurile de oameni de succes in diverse ramuri ale economiei... si au confiscat revolutia", afirma fostul securist.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu