joi, 26 mai 2011

O bulgaroaica este indragostita de Romania


O bulgaroaica vrea sa se mute in Romania :) Este vb despre Ioana Ognianova Todorova din Varna. Mai jos aveti un interviu cu ea.

Daniel Todoran-Rares: De ce vrei sa te muti in romania?
Ioana Ognianova Todorova: Vreau sa ma mut in Romania pentru ca iubesc aceasta tara. In anul 2007 am fost cu tatal meu la un meci de fotbal la Galati. A jucat Otelul Galati cu Lokomotiv Sofia. Mi-a placut Romania foarte mult. Imi aminteste de copilaria mea.

Cand a trebuit sa ne intoarcem in Bulgaria am simtit ceva foarte ciudat - parca ceva ma chema sa raman in Romania, parca acolo era locul meu. Am fost si in Spania, Grecia, dar niciodata in viata mea n-am simtit asa ceva. Din acesl moment am inceput sa invat limba romana, singura, cu scopul de a ma intoarce in Romania.


Daniel Todoran-Rares: Ce studiezi acum?
Ioana Ognianova Todorova: In prezent sunt la un masterat in psihologie. Vreau sa lucrez cu copii cu probleme.


Daniel Todoran-Rares: De ce Romania si nu America, sau alta tara?
Ioana Ognianova Todorova: A fost un moment cand am avut ocazia sa merg in Franta, dar n-am mers. M-am gandit ca mereu o sa-mi lipseasca Romania (chiar daca nu e tara mea). Nu vreau sa merg in America sau in alta tara, pentru ca numai in Romania ma simt ca acasa. Cand am lucrat ca voluntara pentru 4 luni la Bucuresti nu mi-a lipsit nimic, nu nostalgica. Nu ma simt ca un strain in Romania. Imi place aerul, strazile, cladirile, oamenii... chiar si cainii.


Daniel Todoran-Rares: De ce ai invatat limba romana? Ce inseamna romana pt tine?
Ioana Ognianova Todorova: In primul rand am invatat limba romana pentru ca iubesc Romania :) Al doilea rand pentru ca imi place cum suna limba romana. Este ca o melodie. Este foarte interesant ca avem cuvinte asemanatoare, precum: poarta,
morcov, ulita, telina si drum. Am invatat limba pentru ca visul meu este sa locuiesc in Romania. Ce inseamna pentru mine romana - inseamna o melodie frumoasa, inseamna dragoste :)


Daniel Todoran-Rares: Ce sti despre cultura romana?
Ioana Ognianova Todorova: Pot sa spun ca stiu destul de mult. Am citit mult despre istorie voastra. Aici e momentul sa spun si ca am fost si ghid in Romania cu o companie bulgareasca si a trebuit sa invat despre istoria romanilor. Stiu si despre muzica voastra - cea mai noua si chea mai veche, despre George Enescu, Dan Spataru. Imi place si muzica etno. Citesc si Mihai Eminescu.


Daniel Todoran-Rares: Unde iti petreci vacantele?
Ioana Ognianova Todorova: Vacantele mele bineintelesc le petrec in Romania :) In vara o sa vin in Bucuresti sa fac cercetari cu copii. Fac teste psihologice care pot ajuta sa intelegem mai bine copiii cu probleme.


Daniel Todoran-Rares: Am inteles ca iti cauti un job in Romania? Ce anume cauti?
Ioana Ognianova Todorova: Da, caut un job in Romania pentru a putea trai in aceasta tara. O sa fie mai bine daca gasesc ceva in domeniul psihologiei. Imi place mai mult sa lucrez cu copii institutionalizati. Stiu ca pot sa fac mult pentru ei.


Daniel Todoran-Rares: Ai zis "romana - inseamna o melodie frumoasa, inseamna dragoste :)" La ce melodie te referi? :)
Ioana Ognianova Todorova: Ma refer la melodi "Dragostea ramane"- Andra.


Daniel Todoran-Rares: Ai un iubit in Romania?
Ioana Ognianova Todorova: Acum n-am iubit in Romania, dar am avut. Dar asta nu are legatura cu intentia mea de a locui in Romania sau cu faptul ca imi place tara. Nu dragostea ma duce in Romania (not the love to a man make me to go in RO).


Daniel Todoran-Rares: Mai sunt si alti bulgari care vor sa vina in Romania?
Ioana Ognianova Todorova: La inceput am crezut ca sunt singura bulgaroaica ca vrea sa vina in Romania. Acum am aflat ca sunt multi bulgari care vor sa se mute in Romania. Milan Nikolov e un ziarist din Sofia care iubeste Romania si a facut un website: www.romanian-football.com unde o sa scriu si eu. Mai am si o prietena bulgaroaica care studiaza stomatologie la Constanta. Ea mi-a spus ca ii place tot ce este in Romania si ca nu-i lipseste nimic. Stiu si un baiat de 19 de ani care vrea sa mearga la Timisoara. Parerea mea este ca, daca mai multi bulgari ar vizita Romania vor fi incatati de ceea ce vor vedea. Multi bulgari au o conceptie gresita despre Romania, asa cum o au si romani despre bulgari. Dar avem multe in comun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu