marți, 28 decembrie 2010

Interviu cu Flavius Tache, animator in Ungaria


Aproximativ 20 de animatori romani au lucrat in studiourile de animatie din Ungaria. Acestia au avut ocazia sa-si perfectioneze tehnicile de animatie in tara vecina, lucrand la cele mai importante proiecte cinematografice pentru animatia europeana.

Astazi vorbim despre tinarul Flavius Tache, un animator de succes in Ungaria.

Mai jos poti citi interviul cu Flavius Tache - in exclusivitate pentru site-ul animationmagazine.eu.

Daniel Todoran-Rares: Ce studii ai?
Flavius Tache: Facultatea de Geologie din cadrul Universitatii Bucuresti si sculptura la Scoala Populara de Arta cu doamna Simona Tanasescu.

Animatie: "calificat la locul de munca" in 1992 la Animadream sub indrumarea regretatului Lucian Profirescu, mentor, coleg si prieten.

In formarea mea ca animator am fost influentat de colaborarea cu Lehotay Zoltan, profesor de animatie la MOME Budapesta si titanul animatiei maghiare, Ternovszky Bela. In 2004 am studiat animatie 3D (Maya si XSI) la Melon FX Budapesta.


Daniel Todoran-Rares: Ce filme de animatie ai realizat?
Flavius Tache: Reclame 2D si 3D ca regizor de animatie la Melon FX Budapesta. Ca animator si layout artist sunt trecut pe genericul multor lungmetraje si serii, pe IMDb e o lista sumara.


Daniel Todoran-Rares: Ce proiecte ai in derulare?
Flavius Tache: Chiar in momentul asta nu am niciun proiect personal, fac layout pentru un lungmetraj german.


Daniel Todoran-Rares: Povesteste-mi despre lungmetrajul german. Despre ce este vorba? Cum se numeste? Este 2D sau 3D?
Flavius Tache: E un sequel la Prinzessin Lillifee, o productie Universum (Walt Disney), 2D traditional dar pentru mine paperless, folosesc o tableta grafica.




Daniel Todoran-Rares: Cand ai parasit Romania? Esti singurul animator roman care lucreaza in Ungaria?
Flavius Tache: M-am mutat in Budapesta in primavara 1999 fara sa stau prea mult pe ganduri in dorinta de a lucra la Princess and the Pea, un lungmetraj american care se facea acolo, ceea ce s-a si intamplat.

Lumea filmului de animatie din afara tarii e oricum foarte pestrita, etnia/originea nu prea conteaza ci mai degraba profismul si limbile in care stii sa comunici si eventual faci un lipsync. Au mai fost cateva cazuri de romani care au facut animatie in Ungaria, dar ne-am rarit.


Daniel Todoran-Rares: Ce poti sa-mi spui despre animatia maghiara?
Flavius Tache: E o industrie cu precedentul unui lungmetraj difuzat in anii '80 in toata lumea (chiar si cea capitalista) - Cat City al lui Bela Ternovszky:




Oscar pentru animatie: The Fly al lui Ferenc Rofusz




Nominalizare Oscar: Maestro al lui M. Toth Geza




The District al lui Gauder Aron in 2005 declarat cel mai bun lungmetraj de animatie la Annecy




Nu in ultimul rand as dori sa mentionez existenta festivalului international de animatie KAFF de la Kecskemet aflat la o editie venerabila.


Daniel Todoran-Rares: Ce parere ai despre filmul romanesc de animatie?
Flavius Tache: Am parasit tara dintr-un motiv profesional: functia de animator nu exista la momentul acela in nomenclatorul de meserii si asta spune tot; de altfel am lucrat ca animator 7 ani in varii productii in Romania fara a fi pe generic...

Trecutul animatiei romanesti e recunoscut international (am fost surprins placut sa aflu intr-o discutie cu domnul Ternovszky despre admiratia dansului fata de Gopo si amintirile pe care le are despre festivalul de animatie de la Mamaia din anii '60-'70).

Despre prezent nu am suficiente informatii pentru a avea o parere, sper din tot sufletul sa aiba un viitor!


Daniel Todoran-Rares: Vreau sa stiu parerea ta despre lipsa productilor autohtone de animatie pe posturile tv romanesti.
Flavius Tache: Probabil se datoreaza lipsei de producatori de film de animatie, regizori de animatie si animatori, meserii care se invata, de exemplu, in Ungaria la Facultatea de Arte Decorative, cu specializari la Nikelodeon si Cartoon Network... De altfel am vazut pe posturile tv romanesti "Povestiri Populare Maghiare", un serial facut la Kecskemet de Nagy Lajos si Szilagyi Varga Zoltan, regizori de animatie cu radacini la Animafilm. La intrebarea asta sigur ar avea un raspuns mai obiectiv.


Daniel Todoran-Rares: Ce filme de animatie iti plac?
Flavius Tache: Filmele lui Myazaki si Tim Burton.


Daniel Todoran-Rares: In prezent, unde lucrezi?
Flavius Tache: Melon FX si Baestarts Budapest


Daniel Todoran-Rares: De ce faci animatie?
Flavius Tache: Pasiune
.

Daniel Todoran-Rares: Cei care iti admira creatiile sau scurtmetrajul de animatie, unde iti pot scrie? Ai website sau blog?
Flavius Tache: Dupa mine scurtmetrajul e un pilot cu scopul de a obtine o finantare pentru o serie sau lungmetraj, o proba de dezvoltare a unei tehnologii/tehnici/pipe-line (vezi Pixar) ori o lucrare de diploma a unui student la animatie in anii finali. Nu e cazul, sau, mai bine zis, asta e parerea mea www.facebook.com/video/video.

Am facut posing layout, pilot animat in Anime Studio Pro, adica vector, la Freakishkid - un studio de animatie specializat in "scurtmetraje" cu scopul dezvoltarii programului amintit.

Pentru cei care vor sa-mi scrie o pot face, ca si tine, pe Facebook.
In timpul liber fac asta, sa nu se raceasca tableta: www.wittygraphy.com/members/Flavius/profile


O reclama din 2009, render si modelare in XSI: Gergely Nagy, character set-up: Attila "Dey" Deák character design, animatie, scenariu, regie: Flavius Tache.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu