duminică, 20 februarie 2011

VIDEO: Balerina Alina Cojocaru si filmul Black Swan/ Lebada neagra

Imi imaginez un film despre viata balerinei Alinei Cojocaru. Recent, romanca a acordat un interviu pt revista Varsity, vorbind despre viata ei, in calitate de balerina principala la Royal Ballet din Londra.

"Cand mi-am inceput cariera de balerina profesionista, dupa o zi de munca «ma prabuseam» pentru o ora, iar apoi ma antrenam pana la ora 1 dimineata. Plecam de acasa la ora 7.30 pentru a merge la cursurile din acea zi", a declarat Alina Cojocaru, vineri dupa-amiaza, cu putin timp inainte de inceperea spectacolului "Alice in Tara Minunilor", pus in scena la Paul Hamlyn Hall din Londra, in care balerina romana detine rolul principal.



Citind declaratile ei, inteleg mai bine filmul Black Swan. Baletul inseamna mult mai mult decat exercitii indelungate. Vorbind despre psihologia personajelor complicate pe care a trebuit sa le interpreteze inca de la o varsta frageda, Alina Cojocaru a declarat: "Era dificil. Nu am experimentat niciodata senzatiile sau sentimentele traite de multe dintre personajele pe care le interpretam. Nu puteam sa o sun pe mama sau pe sora mea si sa le intreb cum trebuie sa interpretez o prostituata. Imi amintesc de acest lucru cand trebuia sa o interpretez pe Manon. Dansam acea scena cu Johann (partenerul ei de scena). Exista un moment in care el trebuia sa-mi scoata bluza si se vedea absolut tot bustul! Publicul nu putea sa vada, insa inainte de spectacol eram oricum destul de nervoasa. Insa in spectacol, cand a sosit acel moment, eram atat de prinsa in povestea personajului, in baletul si in muzica lui, incat am simtit ca totul a iesit exact asa cum trebuia sa iasa. Devenisem pur si simplu Manon".

Viata nu este insa intotdeauna usoara si placuta pentru balerine. In urma cu doi ani, Alina Cojocaru a suferit o accidentare care a tinut-o departe de scena pentru mai multe luni si care i-a pus cariera in pericol. "La inceput, m-am simtit complet pierduta. Baletul era viata mea, inca de cand eram mica, iar eu nu eram sigura ca ma voi face bine. Insa am descoperit apoi ca in viata exista multe alte lucruri. Abia in acel moment am simtit ca personalitatea mea crescuse, ca in sfarsit persoana mea ajunsese din urma balerina care eram deja".

"Cariera de balerina este foarte scurta si de aceea vreau sa ma bucur de fiecare moment din viata mea profesionala", a adaugat Alina Cojocaru.



Acum cand stim prin ce trece o balerina, o sa intelegem mult mai bine filmul Black Swan. Nina (Portman) este o balerina din New York a carei viata, precum a tuturor din aceasta profesie, este complet consumata in jurul baletului. Traieste impreuna cu mama ei, Erica (Hershey), o fosta balerina extrem de obsesiva, care exercita un control sufocant asupra ei. Cand directorul artistic Thomas Leroy (Cassel) decide sa o înlocuiască pe prima balerina Beth Maclntyre (Ryder) pentru deschiderea productiei noului sezon Swan Lake, Nina este prima lui alegere. Insa Nina are o adversara in competitie; o noua dansatoare pe nume Lily (Kunis) care reuseste sa il impresioneze pana si pe Leroy. Swan Lake are nevoie de o dansatoare care sa interpreteze si White Swan, ce reprezinta inocenta si grarie, precum si Black Swan, care reprezinta viclenia si senzualitatea. Ninei i se potriveste de minune White Swan, dar Lily este insasi intruchiparea Black Swan. In timp ce cele doua dansatoare isi extind rivalitatea intr-o neasteptata prietenie, Nina incepe sa isi descopere si partea intunecata - o nesabuinta care ameninta sa o distruga.

Este vb despre dorinta de a atinge perfectiunea, de a fi tot ceea ce nu esti, dar de a ramane in acelasi timp ceea ce esti. O lupta continua pentru o fiinta prea firava.

Prestatia actritei Natalie Portman este una exceptionala, reusind sa interpreteze rolul f. bine. Si Mila Kunis joaca bine. Va reamintesc ca ea este vocea lui Meg din Family Guy.

La finalul filmului o sa vedeti efecte speciale de nota 10 :) Balerinei Nina ii cresc aripi... Este o animatie perfecta.





Pentru mai multe materiale video (trailere, interviuri, clipuri, etc.) accesati www.traileraddict.com/tags/black-swan

Pelicula cinematografica Black Swan este regizata de Darren Aronofsky.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu