luni, 28 februarie 2011

VIDEO: Gica Petrescu - Astazi e ziua ta, ti-am luat un martisor

VIDEO: Oscar Winner for Best Actress, Natalie Portman in Black Swan

OSCAR 2011: The King's Speech/ Discursul regelui, marele invingator

Discursul regelui/ The King's Speech de Tom Hooper a fost recompensat cu premiul Oscar pentru cel mai bun film la cea de-a 83-a gala de decernare a premiilor Academiei de film americane, duminica, la Los Angeles.

Lungmetrajul in care actorul Colin Firth interpreteaza rolul regelui George al VI-lea al Marii Britanii, a primit cele mai multe nominalizari la Oscar - 12 - dintre care a castigat trofeele pentru cel mai bun film, cel mai bun regizor, cel mai bun actor in rol principal si cel mai bun scenariu original.

Este vorba despre un lungmetraj inspirat din viata tatalui ei, regele George al VI-lea, ce este totodata considerat drept marele favorit in cursa pentru premiile Oscar. Suverana britanica, in varsta de 84 de ani, al carei rol este interpretat in acest film de Freya Wilson, o actrita in varsta de 11 ani, a declarat că filmul Discursul regelui este emotionant si placut. Elizabeth a II-a s-a declarat impresionata mai ales de Colin Firth, actorul britanic in varsta de 50 de ani care l-a interpretat pe marele ecran pe tatal ei, George al VI-lea, inainte de incoronarea sa din anul 1936.



Despre balbaiala Regelui George al VI-lea, tatal actualei regine, s-a vorbit putin de-a lungul vremii pentru ca nu era un subiect cu care Casa de Windsor sa se mandreasca.

Regizorul filmului, Tom Hooper a reusit sa transpuna vizual o poveste sensibila, centrata pe relatia dintre doua personaje apartinand unor lumi diferite... Jocul actoricesc al celor doi, Collin Firth (regele George al VI-lea) si Geoffrey Rush (logopedul Lionel Logue) scot in evidenta latura sensibila, umana a monarhului.

www.kingsspeech.com

Lista completa a castigatorilor la premile Oscar 2011 - www.oscars.org

Oscar 2011: Cel mai bun scurtmetraj a fost desemnat "God of Love"

Oscar 2011: Cel mai bun scurtmetraj documentar a fost desemnat "Strangers No More"

Oscar 2011: Cel mai bun documentar a fost desemnat "Inside Job", care examineaza recenta criza economica globala

vineri, 25 februarie 2011

Umilința (2011) - Trailer

Filmul are la bază un scenariu finalist la Concursul Naţional de Scenarii – HBO România, semnat de Cătălin Apostol, povestea fiind plasată într-un sat potopit de ape, în anul 2005, când au avut loc inundaţii în foarte multe zone ale ţării.



În acest film joacă Şerban Ionescu, Costel Caşcaval, Valentin Teodosiu, Mitică Popescu, Ioan Grosu, Magda Catone sau Avram Iclozan.

Cătălin Apostol este realizator de documentare la TVR şi jurnalist la revista Formula As. A realizat documentare ca Foame şi pedeapsă, Cuibul de cuci şi Valea Jiului.

Umilinţă este o producţie Paradox Film şi va fi lansată pe ecranele din România în această seară.

VIDEO: Banksy, artistul ce îşi ascunde identitatea sub o mască cu o maimuţă este așteptat la premiile Oscar

Artistul de graffiti Banksy e cel mai misterios dintre nominalizaţii la Oscar din acest an. Misterul ce-l înconjoară pe artistul ce îşi ascunde identitatea sub o mască cu o maimuţă poate să se adâncească după gala Academiei de Film, fiindcă Banksy nu şi-a confirmat participarea la Oscar. Banksy e regizorul documentarului “Exit Through the Gift Shop” despre arta stradală şi artiştii de graffiti. Filmul a fost nominalizat de Academia de Film la categoria Cel Mai Bun Documentar, alături de “Restrepo“, “GasLand“, “Inside Job” şi “Waste Land“.





Filmul “Exit Through The Gift Shop” descrie istoria artei stradale şi a devenirii artistului cunoscut ca Mr. Brainwash (Dl. Creier-spălat). Potrivit documentarului, Banksy era iniţial unul dintre subiecţii filmului, dar a preluat rolul de regizor pe măsură ce proiectul a evoluat.

Suprafaţa principală de desfăşurare artistică pentru Banksy sunt străzile şi clădirile, dar printuri cu arta sa au fost cumpărate de celebrităţi ca Brad Pitt, Angelina Jolie şi Christina Aguilera, cu mii de dolari. Artistul nu şi-a arătat niciodată faţa în public. În documentarul “Exit Through The Gift Shop” el îşi ascunde faţa cu o mască sau cu gluga hanoracului şi umbre, iar vocea îi e alterată digital.

“Vrem să îi avem pe nominalizaţi alături de noi. Şi ne cam place să ştim cui îi dăm un Oscar, dar cred că ne putem descurca şi aşa, dacă filmul său va câştiga. Nu uitaţi că mai sunt patru nominalizaţi”, a spus Bruce Davis, directorul executiv al Academiei de Film, potrivit THR.

“Banksy şi echipa lui păstrează misterul foarte bine. Desigur ne aşteptăm ca producătorul filmului, Jaimie D’Cruz să fie cu noi, dar nu aş fi surprins nici dacă şi el ar fi în sală. Doar că nu prea cred c-o să poarte ecuson aşa că nu vom ştii sigur cine e”, a adăugat Davis.



Cu două săptămâni în urmă Banksy a creat furori cu noi desene stradale făcute în Los Angeles, oraşul în care are loc gala anuală Academiei de Film. Asta poate însemna că artistul ia în considerare participarea la seara Oscarurilor. Desenele sale din Los Angeles au fost Mickey şi Minnie Mouse beţi, desenaţi peste un panou de reclamă ce a fost imediat dat jos; Charlie Brown care fumează pe Sunset Boulevard şi un copil mic care are o mitralieră cu creioane colorate în loc de gloanţe.

După nominalizarea sa, Banksy a spus într-o declaraţie: “Nu sunt de acord cu conceptul ceremoniilor de premiere, dar sunt pregătit să fac o excepţie pentru această ceremonia la care sunt nominalizat”. Artistul de graffiti a mai adăugat în glumă: “ultima dată când în casa mea s-a aflat un bărbat dezbrăcat acoperit în vopsea aurie eram chiar eu”, referindu-se la aspectul statuetei Oscar pe care e posibil să o primească acasă duminică. Mr. Brainwash i-a dedicat artistului nominalizat la Oscar pentru Cel Mai Bun Documentar un desen stradal în Los Angeles.

Davis, producătorul galei Oscarurilor din acest an, se teme că dacă va câştiga Banksy, scena se va umple de bărbaţi mascaţi în maimuţe care vor pretinde trofeul. “Scenariul cel mai amuzant, dar neliniştitor e că dacă filmul va câştiga şi cinci tipi cu măşti cu maimuţe vor urca pe scenă să spunând “Eu sunt Banksy”, nu vom avea habar cui naiba să dăm Oscarul”, a mărturisit Bruce Davis, potrivit Total Film.

Zilele trecute, Banksy a mai produs câteva lucrări artistice pe străzile din Los Angeles, dar acestea nu au mai ofensat pe nimeni, cum s-a întâmplat cu panoul celor de la CBS pe care au apărut Mickey şi Minnie Mouse consumând alcool.

Banksy îşi poate risca întreaga carieră dacă apare demascat, aşa cum se poate întâmpla cu Batman, Spider-man sau Superman. Tocmai faptul că identitatea sa e necunoscută a făcut ca panoul publicitar pe care el l-a distrus săptămâna trecută în Los Angeles, desenându-l pe Mickey Mouse beat, valorează acum peste 500.000 de dolari, potrivit unor experţi în artă, citaţi de THR. Tom Sherak, preşedintele Academiei de Film e conştient că Banksy nu îşi poate declina identitatea prea uşor. “Trebuie să fie puţin prudent. Nu e ca şi cum nu e căutat de oameni. Doar a distrus câteva proprietăţi”, a precizat Sherak.

Se pare că şefii de la Oscar iau în considerare posibilitatea de a accepta să fie desemnată o persoană care să accepte trofeul în locul lui Banksy. Asta se întâmplă în mod obişnuit numai când un nominalizat la Oscar moare, aşa cum a fost cazul lui Heath Ledger în locul căruia a fost la Oscaruri familia (mama, tatăl şi sora).

Banksy e cunoscut pentru arta lui stradală pictată pe ziduri din Londra şi alte oraşe britanice, dar şi pentru şmecheriile pe care le face, ca de exemplu păpuşa gonflabilă îmbrăcată ca un puşcăriaş pe care a lăsat-o în Disneyland, California sau atârnarea unei versiuni a picturii Mona Lisa cu un smiley face în loc de zâmbet la celebrul Muzeu Louvre din Paris. Zvonurile şi chiar miturile născute de misteriul identităţii sale merg de la faptul că el e um măcelar reprofilat ca artist, la faptul că nici nu există ca persoană, ci e format dintr-un grup de împătimiţi ai graffiti. Cei de la DailyMail au scris în iulie 2008 articolul “Artistul Graffiti Banksy demascat… ca un fost elev de şcoală privată din clasa de mijloc a suburbiilor”.

www.banksyfilm.com

www.banksy.co.uk

miercuri, 23 februarie 2011

Sociologul Sergiu Bălțătescu: Nu putem educa destui concetăţeni în spiritul unei gândiri critice care să contribuie la consolidarea democraţiei


Interviu cu sociologul Sergiu Bălțătescu, conferențiar la Universitatea din Oradea.

Sergiu, autorul cărții "Fericirea în contextul social al tranziţiei postcomuniste din România”, vorbește despre sociologie și film. Pentru cei care nu știu, Sergiu este redactorul șef al revistei Sociologie Românească.

Anul trecut am avut onoarea să vb la cursul lui, la sociologia culturii :)

O să încep cu cel mai nou studiu prezentat de presă :) Este vb despre analiza lui Sebastian Lăzăroiu. Ce părere ai?
Am studiat prea puţin fenomenele demografice şi schimbările sociale violente ca să ofer o părere pertinentă. Şi nu aş respinge din start ipotezele îndrăzneţe. Totuşi... poate ar fi bine să ne ferim de formele clasice de determinism. De-a lungul anilor mulţi şi-au inchipuit tot felul de cauze simple, naturale. pentru fenomenele sociale. De pildă Aristotel afirma că democraţia este mai potrivită la câmpie, unde toti stau cam la aceeasi inălţime, iar oligarhia la deal... Montesquieu spunea că e nevoie de sclavie in Africa, pentru că e prea cald si oamenii pot lucra numai obligaţi... Acum am fi în pericol de revoluţie nu din cauza guvernării proaste, ci pentru că sunt mai mulţi bărbaţi... Imi pare rău, dar sunt sceptic. A luat, de pildă autorul, în considerare ipoteza diferenţelor de sex in ceea ce priveşte numărul de migranţi? Daca vin mai multe femei în ţară sau pleacă mai mulţi bărbaţi, situaţia s-ar putea echilibra.

Pe de altă parte, oricât de controversate ar fi explicaţiile de genul acesta, ele prind totuşi la public pentru că sunt simple (sau mai bine zis simpliste). Sper totuşi că pe masa decidenţilor politici stau analize mai nuanţate...


Revenind la ale noastre :) De ce crezi ca România nu pune accentul pe sociologia culturii?
Sociologia este încă o ştiinţă prea puţin cunoscută, cel puţin la noi în ţară. Într-un fel e încă prea de cabinet. Chiar dacă facem multe cercetări, noi lucrăm mai degrabă pentru autorităţi... sau câteodată ne dorim să facem asta, pentru că multe din ele nici nu ne bagă în seamă... (vezi ultimul caz al reformei educaţiei, care s-a bazat prea puţin pe datele produse de atâţia specialişti din România).

Noi sociologii facem, pe de altă parte, prea puţin pentru a educa marele public. Fără o minimă cultură sociologică, oamenii nu sunt obişnuiţi să gândească mai profund manifestările culturii contemporane. Fie adoptă fără rezervă stiluri muzicale, vestimentare şi aşa mai departe, fie le critică nediferenţiat, fără să se întrebe lucruri de genul: ce îi face pe atâţia oameni să adere la un anumit stil, să asculte o anumită muzică, să prefere un anumit tip de filme? Există o semnificaţie mai profundă? Pot să întrevăd nişte tendinţe?

Un exemplu foarte recent vine chiar de la studenţii mei, care s-au plâns (sper că doar unii dintre ei) că la seminarul de sociologia culturii contemporane le-am pus... filme! Probabil li s-a părut că ştiinţa este ştiinţă, iar filmul este... distracţie. Îl vezi şi îl uiţi. Apoi mergi la altă distracţie... E greu să înţelegi, dacă nu ai obişnuinţa de gândire, că un film precum Lost in translation spune mai mult despre dialogul intercultural, despre globalizare si pericolul rupturii cu tradiţia decât două tratate... Sigur, o spune în felul lui, în limbaj cinematografic. Daca vrei, asta e şi partea cea mai tristă: deşi suntem complet scufundaţi în mediul comunicării şi culturii de masă, nu avem destulă deschidere şi nici destule cunoştinţe pentru a le interpreta mesajele, pentru a le face semnificative pentru viaţa noastră...


Când am vb la cursul tău despre animația românească contemporană, am uitat să amintesc un documentar care are legătură cu sociologia culturii. Este vb despre Generația desenelor animate regizat de Alexandru Stănescu. Acest documentar este un proiect sociologic? De curând a mai apărut un scurtmetraj asemănător.




Multumesc pentru bibliografia suplimentară pentru cursul meu :)


Apropo, Cecilia Felmeri a realizat un documentar sociologic cu personaje animate inspirate din viața reală. Short-ul este un vox pop despre ceea ce cred clujenii de etnie maghiară despre regele Matei Corvin. Fiecare personaj discută aspecte din viața lui Matei Corvin, în relație cu unul dintre simbolurile orașului Cluj-Napoca, statuia fostului rege al Ungariei din Piața Unirii. Filmul nu își propune să fie o sursă de informare istorică.


Idem.


Crezi că sociologia se intersectează cu animația? Data trecută îți spuneam că animația românească nu există. Sunt doar câteva cazuri izolate. Animația românească contemporană a ajuns să fie un fenomen elitist, underground, precum rock-ul alternativ din anii '90. Ce părere ai? Eu pot vb despre condiția animatorului în România. Te rog vb despre condiția sociologului în țara noastră.
Nu cred că e cazul sociologiei, care este totuşi o disciplină academică. Avem facultăţi în ţară, numeroase reviste şi edituri care publică literatură sociologică. Totuşi limitele domeniului sociologic în ţara noastră sunt şi ele semnificative. Am publicat o dezbatere pe această temă în ultimul număr al revistei Sociologie Românească. Cel mai mare insucces al nostru pare a fi că disciplina este predată la liceu doar la foarte puţine clase de specialitate. Există o frustrare a sociologilor că sunt prea mult asociaţi cu sondajele de opinie electorale, şi oamenii cunosc prea puţin despre activitatea noastră de cercetare care inspiră politicile din absolut toate domeniile (şi desigur, despre cercetările noastre în domenii precum cel al culturii care transformă înţelegerea asupra proceselor sociale). O tristeţe că nu putem educa destui concetăţeni în spiritul unei gândiri critice care să contribuie la consolidarea democraţiei. Dar cea mai mare insuficienţă pe care o resimte sociologul în ţara noastră este că totuşi suntem ascultaţi prea puţin de factorii decizionali şi nu putem contribui cât am dori la schimbarea socială.


Cunoști sociologi care au lucrat cu cineaști?
Sociologi precum Pierre Bourdieu au oferit insight-uri foarte interesante în lumea filmului. Si se poate spune că cineaștii l-au răsplătit regeşte, dacă urmărim pe YouTube documentarul Sociology is a Martial Art (Sociologia ca artă marţială), care te introduce în opera lui într-un mod mai convingător decât o carte.















Dar cei mai legaţi de cineaşti sunt colegii noştri antropologi. Există o lungă tradiţie a folosirii filmului în antropologie. Exemple celebre sunt, tot în Franţa Jean Rouche şi Edgar Morin, al cărui documentar Chronique d'un été a fost considerat unul cu adevărat inovator pentru arta cinematografică.






Există lucrări științifice despre sociologia animației?
Chiar dacă sociologii nu au dedicat volume întregi animaţiei, orice carte de sociologie a culturii contemporane (popular culture) tratează şi teme de animaţie. Favorita mea este Cultura Media de Douglas Kellner care discută mult despre seriale precum Beavis and Butt-Head. Dar, ca în multe domenii, nu se scrie îndeajuns şi nici nu se cunoaşte îndeajuns ce se scrie. Ar fi interesant, din punctul acesta de vedere, de alcătuit o bibliotecă cu scrieri sociologice despre animaţie.




Cei mai îndrăgiţi ocupanţi animaţi ai unei canapele revin pe micile ecrane. După multe luni de zvonuri, MTV confirmă că serialul Beavis and Butt-Head va fi relansat în vara acestui an, informează The Hollywood Reporter.

Serialul animat, creat de Mike Judge, a rulat timp de 4 ani, între 1993 şi 1997 şi a numărat 200 de episoade. Cele două personaje sunt doi amatori de muzică heavy-metal, care îşi petrec timpul pe o canapea, în faţa televizorului şi comentează videoclipurile difuzate.

Beavis şi Butthead au fost şi vedetele unui film de lung metraj intitual Beavis and Butt-Head Do America şi au inspirat serialul Daria, difuzat între 1997 şi 2002.


În următoarele zile o să revin cu partea a doua a dialogului meu cu sociologul Sergiu Bălțătescu.

VIDEO: Cel mai bun serial de animatie spaniol este realizat si de un roman

Serialul de animatie "Sandra detectiv de povesti" a castigat premiul Zapping 2011 pt cel mai bun serial animat produs in Spania, distinctie acordata de asociatia telespectatorilor TAC (Telespectatorii Asociati din Catalunia). Pt acest premiu s-a tinut cont de indicele de audienta la televiziunea spaniola publica, TVE.

Decizia pt castigarea acestui premiu a fost luata de cativa jurnalisti din Catalunia si de decanii de la trei facultati de jurnalism si comunicare.

Serialul este produs de Imira Entertainment, TVE si DQ Entertainment. Proiectul este creat de Myriam Ballesteros si Txema Ocio. Serialul de animatie spaniol are succes si se vinde bine in multe tari.



La serialul de animatie premiat a lucrat si animatorul roman Bujor Stefanescu. "Este vorba de o serie la care am lucrat acum un an, pentru un studiou care trimitea lucrul in India. Noi faceam preproductia. Eu lucram ca layout-ist, realizind scene in schita ce erau folosite apoi pentru animatia finala. Animatorul avea rezolvata scena, trebuia doar sa puna personajul. Se lucra in Flash. Era o adevarata industrie si lucrurile erau foarte bine pregatite si controlate. Lumea lucra intr-un ritm sufocant. Eu faceam animatia la un episod, timp de o luna", a precizat Bujor pt animationmagazine.eu.






Bujor a lucrat 10 ani la studioul Animafilm Romania, contribuind la dezvoltarea filmului romanesc de animatie. Din 1982 lucreaza in Spania ca animator pt multe studiouri: Walt Disney, Hanna-Barbera, Cosgrove-Hall, M.S. Films, France Animation, Alfonso Production, etc.

Anul trecut, animatorul roman a participat la realizarea lungmetrajului de animatie spaniol "Giants the legend".

In prezent, Bujor lucreaza la un proiect pt un studiou de animatie din Argentina si la o serie de 80 de e-cards pentru Internet.

duminică, 20 februarie 2011

VIDEO: Balerina Alina Cojocaru si filmul Black Swan/ Lebada neagra

Imi imaginez un film despre viata balerinei Alinei Cojocaru. Recent, romanca a acordat un interviu pt revista Varsity, vorbind despre viata ei, in calitate de balerina principala la Royal Ballet din Londra.

"Cand mi-am inceput cariera de balerina profesionista, dupa o zi de munca «ma prabuseam» pentru o ora, iar apoi ma antrenam pana la ora 1 dimineata. Plecam de acasa la ora 7.30 pentru a merge la cursurile din acea zi", a declarat Alina Cojocaru, vineri dupa-amiaza, cu putin timp inainte de inceperea spectacolului "Alice in Tara Minunilor", pus in scena la Paul Hamlyn Hall din Londra, in care balerina romana detine rolul principal.



Citind declaratile ei, inteleg mai bine filmul Black Swan. Baletul inseamna mult mai mult decat exercitii indelungate. Vorbind despre psihologia personajelor complicate pe care a trebuit sa le interpreteze inca de la o varsta frageda, Alina Cojocaru a declarat: "Era dificil. Nu am experimentat niciodata senzatiile sau sentimentele traite de multe dintre personajele pe care le interpretam. Nu puteam sa o sun pe mama sau pe sora mea si sa le intreb cum trebuie sa interpretez o prostituata. Imi amintesc de acest lucru cand trebuia sa o interpretez pe Manon. Dansam acea scena cu Johann (partenerul ei de scena). Exista un moment in care el trebuia sa-mi scoata bluza si se vedea absolut tot bustul! Publicul nu putea sa vada, insa inainte de spectacol eram oricum destul de nervoasa. Insa in spectacol, cand a sosit acel moment, eram atat de prinsa in povestea personajului, in baletul si in muzica lui, incat am simtit ca totul a iesit exact asa cum trebuia sa iasa. Devenisem pur si simplu Manon".

Viata nu este insa intotdeauna usoara si placuta pentru balerine. In urma cu doi ani, Alina Cojocaru a suferit o accidentare care a tinut-o departe de scena pentru mai multe luni si care i-a pus cariera in pericol. "La inceput, m-am simtit complet pierduta. Baletul era viata mea, inca de cand eram mica, iar eu nu eram sigura ca ma voi face bine. Insa am descoperit apoi ca in viata exista multe alte lucruri. Abia in acel moment am simtit ca personalitatea mea crescuse, ca in sfarsit persoana mea ajunsese din urma balerina care eram deja".

"Cariera de balerina este foarte scurta si de aceea vreau sa ma bucur de fiecare moment din viata mea profesionala", a adaugat Alina Cojocaru.



Acum cand stim prin ce trece o balerina, o sa intelegem mult mai bine filmul Black Swan. Nina (Portman) este o balerina din New York a carei viata, precum a tuturor din aceasta profesie, este complet consumata in jurul baletului. Traieste impreuna cu mama ei, Erica (Hershey), o fosta balerina extrem de obsesiva, care exercita un control sufocant asupra ei. Cand directorul artistic Thomas Leroy (Cassel) decide sa o înlocuiască pe prima balerina Beth Maclntyre (Ryder) pentru deschiderea productiei noului sezon Swan Lake, Nina este prima lui alegere. Insa Nina are o adversara in competitie; o noua dansatoare pe nume Lily (Kunis) care reuseste sa il impresioneze pana si pe Leroy. Swan Lake are nevoie de o dansatoare care sa interpreteze si White Swan, ce reprezinta inocenta si grarie, precum si Black Swan, care reprezinta viclenia si senzualitatea. Ninei i se potriveste de minune White Swan, dar Lily este insasi intruchiparea Black Swan. In timp ce cele doua dansatoare isi extind rivalitatea intr-o neasteptata prietenie, Nina incepe sa isi descopere si partea intunecata - o nesabuinta care ameninta sa o distruga.

Este vb despre dorinta de a atinge perfectiunea, de a fi tot ceea ce nu esti, dar de a ramane in acelasi timp ceea ce esti. O lupta continua pentru o fiinta prea firava.

Prestatia actritei Natalie Portman este una exceptionala, reusind sa interpreteze rolul f. bine. Si Mila Kunis joaca bine. Va reamintesc ca ea este vocea lui Meg din Family Guy.

La finalul filmului o sa vedeti efecte speciale de nota 10 :) Balerinei Nina ii cresc aripi... Este o animatie perfecta.





Pentru mai multe materiale video (trailere, interviuri, clipuri, etc.) accesati www.traileraddict.com/tags/black-swan

Pelicula cinematografica Black Swan este regizata de Darren Aronofsky.

Video Cronica de film: I Am Number Four/ Numarul 4

Am placerea sa vb despre lansarea filmului I Am Number Four la IMAX, eveniment organizat de Oxygen PR. Pt ca este vb despre un nou erou cu super puteri, era de asteptat sa apara multe fete frumoase la avanpremiera peliculei cinematografice. Alexandra Badoi de la meteo Antena 1, prezenta la eveniment, a scris pe pagina ei de pe Facebook ca nu se gandea ca filmul e asa de dragut. "Poate e si datorita actorului simpatic... ", isi motiveaza vedeta simpatia pt productia DreamWorks.



Nu va repeziti, Alexandra nu ofera vesti bune la buletinul meteo. Pana la mijlocul saptamanii viitoare conditiile meteo vor fi de "iarna autentica", urmand ca primavara sa se instaleze in jurul datei de 10 martie a.c.

Revenind la film, productia DreamWorks pune accentul pe efecte speciale. La finalul filmului o sa vedeti animatii reusite :) Nu spun mai mult, pt a trezi interesul vostru, cu scopul vizionarii filmului la IMAX.



Am remarcat o replica faina in film. Ei, extraterestii (nu am retinut cum se numea civilizatia lor), iubesc altfel, ca nu sunt precum oamenii, pt ca... iubesc pt totdeauna :) Pare patetic, dar in 2008, oamenii de stiinta americani au demonstrat ca acest lucru se poate. Cercetatorii de la Rutgers University din New Jersey, condusi de Helen Fisher, au realizat un test la care au participat 17 cupluri de persoane casatorite de peste 20 de ani, care sustineau ca se iubesc la fel ca in prima zi. S-a observat ca in cazul acestor oameni care traiesc "iubiri ca-n povesti", o parte a creierului este foarte activa. Acelasi lucru se poate observa si in cazul persoanelor care se indragostesc. Totusi, in cazul celor care iubesc de-o viata s-a observat ca predomina sentimentele de fericire si calmul, iar în cazul celor indragostiti ”si atat”, predomina sentimentele de obsesie si teama.

Mai mult, spun oamenii de stiinta, iubirea adevarata se poate ghici din modul in care se privesc sau in care discuta doi oameni care formeaza un cuplu. Daca se privesc dragastos, vorbesc lin si isi spun cuvinte dragute e de bine. Daca se rezuma la mici ironii, certuri si jigniri... ei bine, nu prea au ce cauta impreuna :)

Cei care "consuma" filmele Disney Channel, o sa fie bucurosi, este un film special pt acest target. Cred ca era timpul sa scapam de "era vampirilor" si a povestilor de dragoste cu tot felul de vampiri, precum cei din saga Twilight/ Amurg. Acum incepe moda extraterestilor "siropati", dar reactivati cu ajutorul efectelor speciale 3D si IMAX.

I Am Number Four spune povestea a noua copii cu puteri extraordinare si-a insotitorilor lor, singurii supravietuitori ai unui razboi de pe planeta lor natala. Ei s-au stabilit pe Terra, protejati fiind de o vraja datorita careia nu pot fi ucisi decat intr-o anumita ordine. Dusmanii lor au ucis deja trei, iar protagonistul este, desigur, numarul patru. Acesta, care pe Pamant se va numi John Smith, se ascunde in orasul Paradise, Ohio, unde va face tot posibilul sa supravietuiasca si sa-si invinga inamicii.

Este un film in regia lui D.J. Caruso. Pelicula ii are in rolurile principale pe Alex Pettyfer, Timothy Olyphant, Teresa Palmer, Dianna Agron, Callan McAuliffe si Kevin Durand. Scenariul este adaptat dupa volumul omonim publicat anul trecut de Pittacus Lore, carte care a stat 5 saptamani pe celebra lista de best-seller-uri a ziarului The New York Times. Filmul va putea fi urmarit atat in varianta 2D, cat si in varianta IMAX 2D.

Vizionare placuta :)

Pelicula cinematografica este distribuita de Forum Film Romania

findnumberfour.com

Pt mai multe materiale video (clipuri, trailere, interviuri, etc.) accesati www.traileraddict.com/tags/i-am-number-four

Video Cronica de film: The Eagle/ Acvila legiunii a IX-a

Este un film istoric care ne prezinta povestea unui tanar centurion roman in Britania. The Eagle/ Acvila legiunii a IX-a este un film ok :)

Actiunea are loc in anul 140 I.Hr., la 20 de ani de la disparitia misterioasa a Legiunii a IX-a si a emblemei acesteia, acvila, in muntii Scotiei. Tanarul centurion Marcus Aquila (Channing Tatum) vine in Britania pentru a restabili reputatia tatalui sau, comandantul legiunii pierdute. Alaturi de sclavul sau Esca (Jammie Bell), pleaca in cautarea emblemei pe teritoriul inamicului, acolo unde nici un alt roman nu ar cuteza sa patrunda. Increderea in celalalt este cel mai de pret lucru pe care-l au cei doi si nu de putine ori aceasta incredere le este pusa la incercare. Intr-un fnal, Marcus il elibereaza pe Esca si castiga alaturi de acesta poate cel mai de pret lucru: un prieten de incredere.



via www.roimage.ro/filme/the-eagle

focusfeatures.com/the_eagle

sâmbătă, 19 februarie 2011

Antonia - Shake It Mamma



ro.wikipedia.org/wiki/Antonia

www.onemagazine.ro/people-party/cu-si-despre-vedete/articol-5498774-antonia-mi-e-frica-sa-raman-singura

www.apropo.ro/muzica/interviuri/antonia-mi-as-dori-o-colaborare-cu-beyonce

www.a1.ro/showbiz/vedete/antonia-se-pregateste-de-nunta

VIDEO: Constantin Brancusi















Aici este Romania, cat de curand vom transmite un comunicat catre tara :)

O revista anunta ca trei intelectuali (Plesu, Liiceanu si Patapievic) s-au intalnit la cumparaturi.

Nu sunt admiratorul celor trei intelectuali, dar nu am inteles care este stirea :) Faptul ca trei cetateni se intalnesc la o circiuma sau patiserie/ cofetarie, nu este o stire.

Apropo, pupincuristul Liiceanu s-a "lepadat" de basesu, iar Plesu este suficient de inteligent pt a nu se poza in partizanul presedintelui. Este adevarat ca nu se uita ca a fost un apropiat a lui petre roman (a fost ministru in guvernul fsn) si consilier la Cotroceniul portocaliu.

Patapievici este o alta "caricatura" a societatii romanesti, scrie f bine, dar... si-a gresit "stapinul".

Toti trei scriu bine... :)

Brancusi este online



Sursa: Antena 3

joi, 17 februarie 2011

VIDEO: Catrinel Menghia şi Elena Băguci, printre cele mai frumoase fotomodele din lume

Româncele Catrinel Menghia şi Elena Băguci se numără printre cele opt fotomodele care concurează la titlul de modelul anului 2011, lansat de revista Sports Illustrated, anunță Mediafax..





Sports Illustrated caută următorul star pentru lansarea numărului din 2012 al revistei. Cele opt fotomodele alese pentru acest concurs sunt Jessica Perez, Jasmine Tookes, Elena Băguci, Kathy Leutner, Elisandra Tomacheski, Tamiris Freitas, Catrinel Menghia şi Kasia Gogolkiewicz.

miercuri, 16 februarie 2011

VIDEO: Calculatorul viitorului: g-speak

Calculatorul viitorului va fi interactiv si va fi controlat prin gesturi, datorita tehnologiei g-speak. Interfata g-speak va revolutiona computerele, prin accesul rapid in fisierele dorite.



In viitor dispozitivele intuitive, flexibile si extrem de interactive vor inlocui calculatoarele desktop greoaie si ecranele fixe, care exista, de regula, in viata noastra astazi, anunta The Independent.

Pe 12 februarie, John Underkoffler, directorul stiintific de la Oblong Industries si liderul echipei responsabile pentru crearea conceptului interfetei viitorului, a facut o demonstratie a sistemului de operare g-speak.

Interfata calculatorului g-speak de la Oblong Industries "va schimba fundamental modul in care oamenii folosesc calculatorul la serviciu, in livingul de acasa, in salile de conferinta, in masini," se spune pe site-ul oficial al firmei.

Interfata tridimensionala este controlata prin gesturi umane, folosind niste manusi speciale. G-speak poate fi folosit perfect de mai multi utilizatori.

In noiembrie 2009, Pranav Mistry, inventatorul tehnologiei SixthSense, a anuntat ca poate face o tehnologie open sourse, accesibila oricui, pentru a-si construi propriul hardware cu "al saselea simt."

oblong.com

www.pranavmistry.com/projects/sixthsense

VIDEO: Istoria efectelor speciale in filme

duminică, 13 februarie 2011

Alexandrina Hristov - Printre Flori



www.alexandrinahristov.blogspot.com

www.facebook.com/alexandrinamusic

ro.wikipedia.org/wiki/Alexandrina_Hristov

Raphael Saadiq "GOOD MAN"



www.raphaelsaadiq.com

DIRECTOR Isaiah Seret - isaiahseret.com

Jamie's Dream School - Trailer



www.channel4.com/programmes/jamies-dream-school

www.jamieoliver.com

Advertising for the new Documentary series on Channel 4 lead by Jamie Oliver.

Directed by Marc Reisbig with the design of Hanne Berkaak for Passion Pictures.

Producer: Geraldine McCarthy

Project Manager: Helen Lord

Flash Animation: Nick Appleton, Cako Facioli and Grigoris Leontiades

Roto: Sarah Juniper

Texture: Tim Divall and Anita Corcoran

Compositing: Stephane Coedel, Celine Desrumaux and Guillaume Cassuto

Editing: Anne Monnehay and Tim King

Constantin Bălăceanu Stolnici: "Copiii primesc o spoială de educaţie"

"Deficienţa e la nivel de institutor şi de învătator. Nu au entuziasmul, pregătirea pedagogică şi răbdarea necesare ca să facă o educaţie tineretului. Din cauza aceasta le scapă printre degete. Nu au autoritatea necesară. În loc de educaţie, copiii primesc o spoială de educaţie. Şi rămân cu asta, care se reflectă până la nivelul universitar. Acolo îşi primesc primele noţiuni de cultură generală.

Dacă în perioada aceea de formare a creierului, noţiunile nu sunt bine introduse, aşa rămân. Acolo trebuie făcută o reformă, dar aceasta necesită timp. Învăţătorii nu sunt bine plătiţi, iar cei care sunt de calitate, nu se implică." (Constantin Bălăceanu Stolnici)

"Sistemul educaţional este în plină revoluţie, dar nu ştiu dacă măsurile care s-au luat sunt cele mai indicate. Când un ministru al educaţiei asasinează trei academii, tăindu-le fondurile, am nişte îndoieli", a precizat Constantin Bălăceanu Stolnici pentru Antena 3.

VIDEO: Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath

A aparut videoclipul super hot pentru "Don't Hold Your Breath" regizat de Rich Lee - www.richlee.com.

VIDEO: Rihanna Reb'l Fleur - www.rihannareblfleur.com

Cântăreaţa Rihanna a lansat reclama pentru primul ei parfum, vedeta apărând în ipostaze sexy şi provocatoare.



www.rihannareblfleur.com

sâmbătă, 12 februarie 2011

Ana Blandiana are website - www.anablandiana.com

Ana Blandiana are website - www.anablandiana.com.

VIDEO: O romanca lucreaza la un studiou de animatie din Germania


Veronica Solomon a acordat un interviu pentru animationmagazine.eu. Este vorba despre animatoarea care a lucrat la serialul de animatie Animat Planet de la Antena 1. In prezent, Veronica lucreaza la un studiou de animatie din Germania.



Am vazut short-ul tau, How to Deal with Nonsense. Imi plac personajele. Sunt bine realizate. Poti sa-mi povestesti despre film? Ce poti sa spui despre film pentru cei care nu l-au vazut? De ce acest subiect? Imi poti oferi detalii despre animatia ta? Ce proiecte ai in derulare?
Multumesc de apreciere, personajele chiar au fost punctul de plecare al filmului. Cum am spus si la Anim'est, How to Deal with Nonsense e un film de exercitiu - nu am avut un scenariu ca la carte - se vede. Am pornit de la ideea absurditatilor care circula in basme si legende ca si in stiri, barfe si mituri urbane. Aveam o serie de ilustratii cu scene din povesti care nu exista si cand m-am apucat sa invat un program nou de animatie, prietenul meu mi-a sugerat sa fac un filmulet absurd cu personajele din desenele acelea. Asta a fost demersul. Am folosit multe elemente din basme si legende universale cat si romanesti - multi recunosc o parte din ele si chiar "inteleg" filmul. Doar personajul de sub apa trebuie sa il explic de celemai multe ori - e o Stima Apelor... Asa o vad eu.

Mi-ar place sa fac odata un film inspirat din mitologia populara obscura - traditionala sau contemporana.

Acum lucrez la un studio de animatie din Berlin - la un film de autor al unui regizor german.


Cum se numeste studioul de animatie german la care lucrezi acum? Poti vorbi despre proiectul regizorului german? Cum ai ajuns la ei? Cum te-au gasit? :) Apropo, ce poti sa-mi spui despre atmosfera din lumea animatiei germane?
Studioul se numeste Talking Animals. Toti oamenii din acest studiou de animatie lucreaza ca liber-profesionisti. Toti sunt absolventi la HFF si aproape toti multipremiati intermational. Eu lucrez cu Jan Koester. Este un om minunat pe care-l respect mult profesional. Sunt norocoasa. Ne potrivim ca stil si viziune.

Nu stiu cat pot spune despre proiect... Va fi un film complicat ca poveste si morala, un pic absurd... cum imi place mie... si absolut naucitor vizual - o combinatie de tehnici pe care n-am mai intalnit-o.

Am ajuns la ei datorita imensului noroc pe care il am eu - sa dau de oamenii potriviti cand am mai multa nevoie. O amica comuna, o ilustratoare de origine romana din Berlin, pe care am cunoscut-o prin alt amic la un festival de Comics in Luzern (Elvetia) m-a prezentat lui Jan. Lui i-a placut ce fac, i s-a parut si lui ca stilul meu se potriveste, eu am fost de acord sa lucrez neplatita cateva luni , cat am facut dosarul pentru finantare (pe care am primit-o)...

Pot sa-ti spun de atmosfera din studioul unde lucrez... si cred ca extrapoland se potriveste cu lumea animatiei din Germania.
Oamenii sunt excelent pregatiti profesional, scoala de aici e foarte buna - ma refer la HFF Konrad Wolf, dar si la alte scoli din Germania - Baden Wurtenberg , de exemplu...

Concurenta e mare, totusi oamenii se respecta, se ajuta ca prieteni, stiu sa colaboreze si pot accepta si oameni din afara... Eu am mers cu foarte multe complexe acolo, sunt constienta de diferenta de nivel... dar m-au primit ca egal si am invatat sa inteleg ca ma plac pentru ce fac bine si nu-i intereseaza sa evidentieze mereu ce nu pot sau nu stiu. E o diferenta mare fata de cum se trateaza intre ei "animatorii" si creativii in general din Romania.

Mixul de nationalitati e la fel de incurajator - jumatate sunt germani, restul sunt din Rusia, Israel, Polonia, Bulgaria, Portugalia...
Am observat cu placere si ca animatia si ilustratia sunt destul de folosite comercial in Germania, in advertising si nu numai - nimeni nu o mai considera ca fiind pentru copii. Mai exista si aici "clienti naivi" care nu au habar cata munca necesita animatia, dar sunt educati cu rabdare :))


Iti place mai mult sa faci banda desenata?
Nu. Nici mai putin. M-am "incurcat" cu banda desenata in drum spre animatie... Aveam de spus niste povesti si pana la animatie e un drum lung, asa ca am folost alta varianta de naratiune in imagini. Mi-am dat seama ca e un mediu aparte si o tratez ca atare. Doar ca mereu mi-a lipsit miscarea... Dar am invatat multe facand banda desenata si desi acum am lasat-o putin deoparte ca sa ma concentrez pe animatie voi reveni cu siguranta.


M-am uitat la ultima postare a ta de pe blog. Ce reprezinta acele desene? Imi place cum desenezi :)
Multumesc - sunt ilustratii editoriale - colaborez cu Decat o Revista si astea sunt ultimele facute pentru ei, experimentand un nou stil.


Ce inseamna animatia pentru tine?
Este ceea ce vreau sa fac de la 10 ani. E greu sa explic relatia mea cu animatia, e ceva dupa care alerg de prea mult timp si desi nu o stapanesc e o parte din mine. Pot sa zic ce nu e: Credite!!! Ma scot din minti oamenii care zic ca fac animatie si inteleg prin asta creditele de la sfarsitul unei emisiuni.


Unde ai invatat sa faci filme de animatie?
Hehe. Pai n-am invatat. Nu stiu sa fac filme, nu am avut unde sa invat... Cum am invatat sa animez? Greu de tot. Si, oho, cat mai am de invatat... Cand am terminat liceul se zvonea ca se va infiinta o sectie de animatie la Arte in Bucuresti. Nu voiam sa stau acasa, asa ca am mers la Ceramica la Cluj, gandindu-ma ca o sa ma mut la animatie cand se infiinteaza... N-am avut nici un fel de indrumare, incotro sa o apuc - toata lumea zicea sa-mi scot prostiile astea din cap - desene animate si comics- pfff.
Singura, profesoara mea de istoria artei din liceu cu care am facut si japoneza m-a incurajat si m-a indrumat spre o bursa in Japonia (n-am avut nici o sansa - se cerea matematica si istoria asiei).

Pana una alta eu am terminat facultatea, si sectia de animatie de la Bucuresti tot nu se infiintase. Nu-mi pare rau - ceramica e fascinanta, la fel de solicitanta ca si animatia si sper sa mai am ocazia sa mai fac in aceasta viata..., dar asta e alta poveste. Dupa facultate am aflat de la o fosta colega care facea a doua facultate la Sapientia ca exista un master la UNATC. Pe care l-am facut. Dar nu acolo am invatat animatie... Mi-am dat seama ca se astepta de la noi sa stim deja (de unde?... ) si sa ne apucam direct de facut un film.

Eu am avut norocul sa cunosc niste oameni care lucrau sau aveau tangenta cu domeniu. Am lucrat in doua studiouri - in primul am invatat nitel After effects, iar in al doilea, unde se producea Animat Planet am invatat ceva animatie de personaj - la modul in care permitea programul utilizat.

Dar cel mai mult am invatat din Animator Survival Kit - pe care am citit-o de multe ori si am facut singura teste. Asta recomand tuturor celor care ma intreaba "cum sa fac?... Le spun Animator Survival Kit si sa mearga la o scoala buna, in strainatate.

Nu am absolvit masteratul. As putea sa-mi iau diploma cu filmul asta, dar nu ma intereseaza diploma, ma intereseaza cunostintele pe care le presupune o asemenea diploma. Il rog pe domnul Igazsag (profesor la UNATC) sa ma ierte...


Ai accesat fonduri europene sau ai avut sponsori pentru proiectele tale?
Se putea? Exista fonduri pentru asa ceva? Nu sunt prea descurcareata in directia asta. Oricum, inafara de filmul asta din 2010, care, cum ziceam, a aparut destul de spontan, nu am mai facut nimic asa... artistic. L-am finantat din banii stransi lucrand alte chestii si cu ajutorul parintilor. Finantarea insemnand o tableta grafica, doua programe de animatie, un pachet Adobe si traiul meu pe 6 luni. Am facut totul singura inafara de sunet si muzica cu care m-a ajutat un amic, Adrian Teodorescus si montajul cu care m-a ajutat alt prieten - Remus Brezeanu.

12forever.blogspot.com

creatii realizate de Veronica Solomon - vimeo.com

VIDEO Cronica de film: Discursul regelui/ The King's Speech

Trebuie sa mergeti la cinema pentru a viziona Discursul regelui/ The King's Speech. Este un film bun :) Pelicula cinematografica cu 12 nominalizari la Oscar ruleaza in Romania din 11 februarie.



Principele Radu a avut ocazia sa vada filmul la Londra. Alteta sa a scris pe Facebook ca "filmul in intregime este bine realizat, solid, fara varfuri sau scaderi" Domnia sa a adaugat ca "nu este un film strălucitor, precum altele, dar are o foarte buna calitate". Principele Radu este de parere ca filmul nu accentueaza calitatile monarhiei constitutionale dar, este, indirect, un foarte bun serviciu mediatic adus monarhiei. Pe blogul sau, reprezentantul Casei Regale Romane vorbeste despre acest eveniment cultural, punand accentul pe personajul istoric regele George al VI-lea si mai putin pe omul... Bertie.

Regina Elizabeth a II-a a Marii Britanii s-a declarat impresionata de filmul The King's Speech :)

Este vorba despre un lungmetraj inspirat din viata tatalui ei, regele George al VI-lea, ce este totodata considerat drept marele favorit in cursa pentru premiile Oscar. Suverana britanica, in varsta de 84 de ani, al carei rol este interpretat in acest film de Freya Wilson, o actrita in varsta de 11 ani, a declarat că filmul Discursul regelui este emotionant si placut. Elizabeth a II-a s-a declarat impresionata mai ales de Colin Firth, actorul britanic in varsta de 50 de ani care l-a interpretat pe marele ecran pe tatal ei, George al VI-lea, inainte de incoronarea sa din anul 1936.

Despre balbaiala Regelui George al VI-lea, tatal actualei regine, s-a vorbit putin de-a lungul vremii pentru ca nu era un subiect cu care Casa de Windsor sa se mandreasca.



Regizorul filmului, Tom Hooper a reusit sa transpuna vizual o poveste sensibila, centrata pe relatia dintre doua personaje apartinand unor lumi diferite... Jocul actoricesc al celor doi, Collin Firth (regele George al VI-lea) si Geoffrey Rush (logopedul Lionel Logue) scot in evidenta latura sensibila, umana a monarhului.

www.kingsspeech.com

Filmul este distribuit de Ro Image

vineri, 11 februarie 2011

VIDEO: Turner Classic Movies Romania (TCM) - 2011

Turner Classic Movies Romania (TCM) vine cu 140 de filme noi



TCM aduce anul acesta pentru publicul roman 140 de filme noi, printre care Evadatul (The Fugitive,1993), Ocolul Pamantului in 80 de zile (Around the World in 80 Days,1956) si Moarte la Veneţia (Death in Venice, 1971).

De asemenea, canalul de filme clasice va difuza sezoane tematice, precum Sezonul premiantilor (20-27 februarie) – o saptamana intreaga dedicata filmelor care au cules, de-a lungul timpului, cele mai multe premii Oscar (Key Largo, Un american la Paris, Ben-Hur, Casablanca), Zeitele ecranului (1-31 martie), Ziua nuntii (29 aprilie), Westernurile (mai), UEFA Euro (prima editie – iunie), sau New York, New York (septembrie).

www.tcm.com

www.facebook.com/TCMRomania

www.tcmeurope.com/ro

marți, 8 februarie 2011

Incepand de astazi fac parte din echipa MAFF

Am acceptat propunerea lui Balazs Zoltan, de a face parte din echipa care organizeaza Festivalul International de Animatie Metrion (MAFF) de la Oradea. Multam' Zoli :)

Din echipa mai face parte Nagy Boglarka, Nemeth Laszlo si Balazs Zoltan.

Editia din acest an este organizata de asociatia PIHE, Universitatea Partium si animationmagazine.eu.

metriongroup.ro

www.maffestival.ro

sâmbătă, 5 februarie 2011

VIDEO Cronica de film: Persepolis (2007)

De curand am vazut filmul de animatie Persepolis. Este de nota 10 :) Bazat pe romanul de benzi desenate al artistei franco-iraniene Marjane Satrapi si regizat de Satrapi in colaborare cu Vincent Paronnaud, filmul de animatie Persepolis este ca o lectie de istorie. Sper ca cei tineri sa vizioneze acest film.

Acum cand vedem stirile externe despre revoltele din Africa de Nord, este posibil sa intelegem mai bine acest film de animatie. Actiunea filmului incepe la Teheran, in 1978, cand eroina are noua ani, iar familia ei cosmopolita si cu vederi de stanga asteapta caderea regimului dictatorial a sahului (monarhul Iranului), protejatul occidentului.



Personajele sunt desenate din putine linii si numai in alb si negru. Cand Marjane (personajul principal al filmului) ajunge in Austria si Franta, imaginile devin colorate, conturand ideea ca in Europa se respecta drepturile omului. In mare parte a filmului o sa intalniti griul la fundaluri.

Realizatorii filmului ne conduc pe un drum mai putin batatorit in lumea cinematografiei. Ma refer la viziunea regizorala. Totul este vazut din prisma fetitei, Marjane, care se maturizeaza o data cu... tara. O tara cu o istorie tumultoasa. O sa vedem haosul revolutiei din 1979 si represiunile din perioada de cosmar cand cetatenii iranieni erau persecutati.

In Iranul islamist, Marjane "consuma" cultura occidentala (a pacatosilor), ascultand ABBA si Bee Gees. Pentru achizitionarea discurilor cu Iron Maiden, tinara apela la bisnitarii iranieni care vindeau la colturi de strada :)

Pe tot parcursul filmului, Marjane incearca sa inteleaga lumea in care este nevoita sa creasca, o lume marcata violent de totalitarismul islamic, cenzura militiei spirituale, nenumarate abuzuri si executii.

Pelicula a fost interzisa in Iran, tara natala a realizatoarei Marjane Satrapi, dar a primit unda verde la vecinii din Liban, totusi nu fara emotii: considerat de clericii siiti, "o ofensa la adresa Iranului si a islamului", pelicula a fost initial interzisa, insa a primit acceptul de a fi proiectata, in urma unui val de proteste venit din partea artistilor si politicienilor din aceasta tara.



Nu mai spun nimic despre film :) Trebuie sa vizionati aceasta animatie 2D.

Apropo, Persepolis a fost capitala Imperiului Persan din antichitate, imperiu care a fost intemeiat prin anii 520 i.Hr. in timpul domniei lui Darius I din dinastia achemizilor. Numele provine din limba greaca si inseamna Orasul persilor, pe cand numele persan se refera la Dschamschid un rege legendar. Pe timpul cand s-a mutat aici capitala de la resedinta initiala Pasargadae care se afla la 50 km distanta de Persepolis, s-a construit la poalele muntelui Kuh-e o terasa de 15 ha. Orasul Persepolis va fi distrus in anul 330 i.Hr. de Alexandru cel Mare, ruinele ramase au fost declarate pe o raza de 60 km patrimoniu UNESCO.

www.sonypictures.com/classics/persepolis

John Stewart - Compositor (2011 Show Reel)

VIDEO: Un trib izolat din pădurea Amazon a fost filmat în premieră de o echipă BBC









miercuri, 2 februarie 2011

VIDEO: Andrei Plesu considera ca Sorin Oprescu este un derbedeu

Andrei Plesu are dreptate cand face referiri la Oprescu, afirmand ca este un derbedeu. Mai jos aveti inregistrarea emisiunii 50 de minute cu Plesu si Liiceanu: Despre prostie - de la TVR 1.



Plesu a scris un editorial despre nepasarea primarilor Capitalei pentru orasul lui Bucur. "... nici unul din primarii Bucurestiului de dupa 1989 nu pare sa fi iubit acest oras".

"Eram dispus sa fac un minim credit dlui Sorin Oprescu. Era, orisicat, profesor universitar, era bucurestean, se retrasese din PSD de dragul „independentei" politice si se zvonise ca fusese, pe la spitalele pe care le condusese, un „manager" plauzibil. Subtonul golanesc, vag barbar, al modului sau de a articula mi se parea o posibila garantie de franchete. M-am inselat. (A cata oara!?). Exprimarea golaneasca e chiar golaneasca. Dl. Oprescu isi inchipuie, probabil, ca are haz, ca imbina fin „misto"-ul cu stilul „macho": baiat de baiat! E sigur de el, smecher, incapatanat. Si cu totul strain de orasul pe care il administreaza. Cat despre „independenta" lui, ea s-a verificat din plin cand a aparut ca „invitat de onoare" la congresul partidului „Romania Mare". Cu onoarea astfel „reperata", primarul s-a pus pe treaba. Ultima lui isprava e marele proiect al axei Nord-Sud, care se va implini, ilegal, pe ruinele a 13 monumente istorice si a 73 de cladiri de patrimoniu. Au disparut, sau vor disparea, in curand, locuri de un pitoresc inconfundabil din zona Buzesti-Grivitei-Berzei pana la intersectia cu Stirbei Voda. Va disparea Hala Matache, va disparea un intreg district al memoriei bucurestene... Il sarbatorim pe Eminescu si demolam casa memoriala in care se intalnea, langa gara, cu Veronica Micle." (Andrei Plesu)