vineri, 16 septembrie 2011

Adrian Baluta a castigat competitia VIDEO EXCELLENCE AWARD la Cgsociety in cadrul Dreamscape Challenge

Interviu cu animatorul Adrian Baluta

Vb despre experienta ta profesionala. Unde ai lucrat?
Lucrez in domeniul animatiei din 1992. La DACODAC Studio am lucrat pana in 2009, iar in prezent lucrez la UBISOFT Romania ca Senior Animator.

Ca animator am avut ocazia sa lucrez la peste 20 de seriale si 4 lungmetraje de animatie, productii precum Red Fox, Loony Toons si Jasper: Journey to the End of the World.




Ce animatii ai realizat?
Am debutat ca regizor in 2004 cu filmul Dream Forest care a castigat premiul UCIN pt animatie in 2005. In 2007 un alt film de-al meu A new evolution a luat premiul pt compositing si efecte la un concurs international. In prezent, filmul meu, Traveling with my thoughts full of hope a castigat VIDEO EXCELLENCE AWARD la Cgsociety Dreamscape Challenge. Cel mai nou film al meu, The dog and a little bird va fi difuzat in premiera la Anim'est anul acesta.

Pot sa zic ca regizor sunt la inceput, nu am decat 4 scurtmetraje de animatie, dar sper de acum incolo sa reusesc sa fac macar unul pe an.









Vb despre cele doua animatii ale tale. Cele noi. Despre ce este vb?
Traveling with my thoughts full of hope a fost un pariu de al meu si am castigat. Sincer, nu ma asteptam. Am preferat sa revin la stilul traditional 2D dupa ce primele 2 scurtmetraje ale mele au fost 3D. The dog and a little bird a plecat de la o idee mai veche de a mea si la fel am ales 2D.



Ai participat la festivaluri?
Da, am participat in tara si afara, dar experieta mea pt festivalurile de afara de-abia acum incepe, singurul mare premiu international este de anul acesta VIDEO EXCELLENCE AWARD.



Ce parere ai despre animatia romaneasca?
Cred ca in primul rand ar trebuii sa fie mai prezenta la nivel educational. Sunt tineri care vor sa invete si nu au de unde. Din punctul asta de vedere Anim'est trebuie laudat pt initiativa workshop-ului de animatie pe care l-a organizat. Dar sunt si tineri care incearca sau reusesc sa realizeze animatii lucrand pe cont propriu. Din pacate destul de putini.



De la cine ai invatat sa faci animatii?
Calin Cazan este omul care m-a invatat si mi-a dat incredere, si pe care o sa-l citez de fiecare data. Respect pt un om cu multa rabdare care mi-a prezentat animatia ca pe o placere nu ca pe o munca.



Ce filme de animatie iti plac?
Tot ce a realizat Hayao Miyazaki, classic Disney si binenteles Loony Toons. Filmul meu preferat este Castle in the sky - Miyazaki.


Ce proiecte de viitor ai?
Am sa scot o carte - ANIMATION FROM SCKETCH TO FINAL RENDER - care v-a aparea in toamna in format digital, pt cei care vor sa invete despre animatie. Cartea digitala va avea doua making of-uri despre ultimele doua scurtmetraje realizate de mine.



animator Adrian Baluta
AWARDS:

Animation

Best animated short UCIN 2005
Best compositing and effects Strange Behavior Challenge 2007
Video Excellence Award Dreamscape Challenge 2011

Digital Art

Excellence award 3DTotal-Ready to Fly
Excellence award 3DTotal-The hidden city
1Place Ghost city Challenge- The rescue Team
2Place Lost World Challenge-The hidden city

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu